logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی تولید آنتیموان

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجیهی تولید آنتیموان

طرح تولید آنتیموان نام آنتیموان از واژه بوناني Anti به معنای برخلاف و Monos به معنای تنهایی یا دور افتاده يعني فلزي که تنها نیست، گرفته شده است.

آنتیموان فلزي است به رنگ سفید نقره ای (یا سفید قلمي ) تا سفید، آبي رنگه یا خاکستری با جای نقره ای با نماد sb عدد اتمي ۵۱ ، دوره ۵ و سری شبه فلزات Metalloids قرار دارد.

این عنصر کالكوفیل است و با سولفور و فلزات سنگین مانند سره، مس و نقره ديده مي شود. خواص فیزیکی آنتیموان به صورت يك شبه فلز است اما از نظر شيميايي يك فلز واکنش پذير است و توسط اسیدهای اکسید کننده و هالوژنها تأثير مي گیرد. این شبه فلز بسیار ترد و شکنده جامد و بلورین است که خواص هدایت گرمایی و الکتریکی ضعیفی داشته و در دماهای پائین تبخیر هسي شو د.

آنیتموان گونه عصر فراواني در طقت نیست اما در بیش از ۱۰۰ كاني يافت مي شود. این عنصر بعضي اوقات به صورت آزاد نیز یافت مي شود اما معمولا به صورت ترکیب سولفید استیشت يافت مي شود، آنتیموان و ترکیبات آن سمي هستند. در صنایع نیمه رسانا براي ساخت ردیابهای مادون قرمز، دیودها کاربرد دارد.

برای بالا بردن سختي و مقاومت سرب به کار مي رود. از این عنصر برای ساخت باتري ها و آلیاژهای ضد اصطكاك، فلز چاپ، استفاده مي شود. از ترکیبات این عنصر مي توان اکسیدها، سولفیدها، سدیم آنتیموان ها و تترا کلرید آنيتموان را نام برد. از این عنصر براي ساختن ترکیبات آتش زا، لعاب سرامیک های رنگی، شیشه ها و سفالها نیز استفاده مي شود.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند