logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

جزوه آموزشی تریاژ جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
8.276kib حجم فایل

عنوان: جزوه آموزشی تریاژ جزوات دانشگاهی

در پزشکی، تریاژ (/ˈtriːɑːʒ/، /triˈɑːʒ/) فرآیندی است که از طریق آن ارائه دهندگان مراقبت از جمله متخصصان پزشکی و کسانی که دانش کمک های اولیه دارند، ترتیب اولویت را برای ارائه درمان به افراد آسیب دیده تعیین می کنند و/یا جیره بندی را اطلاع می دهند.

ذخایر محدود تا به کسانی برسد که بیشترین بهره را از آن ببرند.تریاژ معمولاً زمانی مورد استناد قرار می گیرد که تعداد افراد مجروح بیشتر از ارائه دهندگان مراقبت های موجود باشد (که به عنوان حادثه تلفات جمعی شناخته می شود)، یا زمانی که تعداد افراد مجروح بیشتر از وسایلی برای درمان آنها باشد.

روش شناسی تریاژ بر اساس نهاد، محل و کشور متفاوت است، اما مفاهیم اساسی جهانی یکسانی دارند. در اغلب موارد، فرآیند تریاژ، بیشترین آسیب را در اولویت اول قرار می‌دهد و بیشترین آسیب را در اولویت قرار می‌دهد (به جز در مورد تریاژ معکوس).

سیستم های تریاژ به طور چشمگیری بر اساس عوامل مختلف متفاوت هستند و می توانند از معیارهای خاص و قابل اندازه گیری مانند سیستم های نمره دهی تروما پیروی کنند یا می توانند بر اساس نظر پزشکی ارائه دهنده باشد.تریاژ یک عمل ناقص است، و می تواند تا حد زیادی ذهنی باشد، به ویژه زمانی که بر اساس نظر عمومی به جای یک امتیاز باشد.

این به این دلیل است که تریاژ باید اهداف متعدد و گاهی متناقض را به طور همزمان متعادل کند، که بیشتر آنها برای فرد اساسی هستند: احتمال مرگ، اثربخشی درمان، طول عمر باقیمانده بیماران، اخلاق و مذهب.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
8.276kib حجم فایل