logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجيهي توليد ماكاروني با ظرفيت 2750 تن در سال

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجيهي توليد ماكاروني با ظرفيت 2750 تن در سال

ﻓﺮاورده ﻫﺎي ﻣﺎﻛﺎروﻧﻲ از ﻣﺨﻠﻮط ﻛﺮد ن آرد ﻣﺨﺼﻮص ﺑﺎ اآب ﺑﺪﺳﺖ ﻣﻲ آﻳﻨﺪ ﺑﺪﻳﻦ
ﻃﺮﻳﻖ ﺧﻤﻴﺮ ﺣﺎﺻﻞ ﻣﻴﮕﺮدد در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻗﺎﻟﺐ ﮔﻴﺮي ﻣﻴﺸﻮد وﺑﻪ اﺷﻜﺎل ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﻣﻲ آﻳﺪ.
ﻣﺎﻛﺎروﻧﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﺸﻚ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد اﻣﺎ درﻛﺸﻮر ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺜﻞ اﻳﺘﺎﻟﻴﺎ از
ﻣﺎﻛﺎروﻧﻲ ﻗﺒﻞ از ﺧﺸﻚ ﺷﺪن ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ.

ﻓﺮاورده ﻫﺎي ﻣﺎﻛﺎروﻧﻲ ﻣﻌﻤﻮﻻ در ﺣﺪي ﺧﺸﻚ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ رﻃﻮﺑﻂ آﻧﻬﺎﺑﻪ 13درﺻﺪ

استو
ﺑﺮﺳﺪ.

پاستا نوعی غذا است که معمولاً از خمیر فطیر آرد گندم مخلوط با آب یا تخم مرغ تهیه می شود و به شکل ورقه یا اشکال دیگر در می آید. با جوشاندن یا پختن پخته می شود. آرد برنج یا حبوباتی مانند لوبیا یا عدس گاهی به جای آرد گندم برای ایجاد طعم و بافت متفاوت یا به عنوان جایگزین بدون گلوتن استفاده می شود. پاستا غذای اصلی غذاهای ایتالیایی است.

پاستاها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: خشک شده (Pasta secca) و تازه (Pasta fresca). بیشتر ماکارونی خشک شده به صورت تجاری از طریق فرآیند اکستروژن تولید می شود، اگرچه می توان آن را در خانه تولید کرد. ماکارونی تازه به طور سنتی با دست، گاهی اوقات با کمک ماشین‌های ساده تولید می‌شود.پاستاهای تازه موجود در خواربار فروشی ها به صورت تجاری توسط ماشین آلات در مقیاس بزرگ تولید می شوند.

هم پاستاهای خشک و هم تازه به شکل‌ها و گونه‌های مختلفی می‌آیند، با 310 شکل خاص که با بیش از 1300 نام مستند شناخته می‌شوند.

در ایتالیا، نام شکل‌ها یا انواع ماکارونی خاص اغلب بر اساس محلی متفاوت است. به عنوان مثال، ماکارونی شکل cavatelli با 28 نام مختلف بسته به شهر و منطقه شناخته می شود. فرم‌های متداول ماکارونی شامل شکل‌های بلند و کوتاه، لوله‌ها، شکل‌ها یا ورق‌های مسطح، شکل‌های مینیاتوری برای سوپ، آن‌هایی که برای پر کردن یا پر کردن هستند، و اشکال خاص یا تزئینی هستند.

به عنوان یک دسته در غذاهای ایتالیایی، پاستاهای تازه و خشک به طور کلاسیک در یکی از سه نوع غذای آماده استفاده می‌شوند: به عنوان ماکارونی آسکیوتا (یا پاستاسیوتا)، ماکارونی پخته شده آبکاری شده و با سس یا چاشنی مکمل سرو می‌شود.

طبقه بندی دوم از غذاهای ماکارونی ماکارونی در برودو است که در آن پاستا بخشی از یک غذای نوع سوپ است. دسته سوم ماکارونی الفورنو است که در آن پاستا را در ظرفی می‌ریزند که بعداً در فر پخته می‌شود.

غذاهای پاستا به طور کلی ساده هستند، اما غذاهای جداگانه در تهیه متفاوت هستند. برخی از غذاهای ماکارونی به عنوان اولین غذای کوچک یا برای ناهارهای سبک مانند سالاد پاستا سرو می شوند. سایر ظروف ممکن است بزرگتر تقسیم شوند و برای شام استفاده شوند. سس پاستا نیز ممکن است از نظر طعم، رنگ و بافت متفاوت باشد.

از نظر تغذیه ای، ماکارونی ساده پخته شده دارای 31 درصد کربوهیدرات (بیشتر نشاسته)، 6 درصد پروتئین و کم چربی با مقادیر متوسط منگنز است، اما ماکارونی به طور کلی دارای ریزمغذی های پایینی است. پاستا ممکن است غنی شده یا غنی شده باشد یا از غلات کامل تهیه شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند