logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی تولید بیولوژیک پنی سیلین جی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

♥طرح توجیهی تولید بیولوژیک پنی سیلین جی

 

خط توليد پني سيلين جي در شركت گروه صنايع دارويي شفا فارمد منطقه كردان از سال 92 فعال شد و با توجه به اهميت اين داروي استراتژيك گام هاي موثري براي توليد انبوه آن برداشته شده است.

طي دو دهه گذشته تلاش هاي زيادي در كشور براي راه اندازي خط توليد ماده اوليه پني سيلين جي دركشور صورت گرفت كه اين مهم با تلاش متخصصان داخلي و دانش بومي به نتيجه رسيد.

كشورهاي چين و هند تنها توليد كننده ماده اوليه آنتي بيوتيك درجهان هستند كه ايران با دستيابي به دانش توليد ماده اوليه آنتي بيوتيك ها آن هم ازمولكول زنده از وابستگي و واردات آن ها بي نياز شده است.

پنی سیلین ها (P، PCN یا PEN) گروهی از آنتی بیوتیک های بتالاکتام هستند که در اصل از قالب های پنی سیلیوم، عمدتا P. chrysogenum و P. rubens به دست می آیند. بیشتر پنی‌سیلین‌ها در استفاده بالینی توسط P. chrysogenum با استفاده از تخمیر تانک عمیق  سنتز می‌شوند و سپس خالص می‌شوند.

تعدادی از پنی‌سیلین‌های طبیعی کشف شده‌اند، اما تنها دو ترکیب خالص‌شده مورد استفاده بالینی هستند: پنی‌سیلین G (مصرف عضلانی یا داخل وریدی) و پنی‌سیلین V (از طریق خوراکی). پنی سیلین ها جزو اولین داروهایی بودند که در برابر بسیاری از عفونت های باکتریایی ناشی از استافیلوکوک ها و استرپتوکوک ها موثر بودند.

آنها هنوز هم امروزه به طور گسترده برای عفونت های باکتریایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه بسیاری از انواع باکتری ها پس از استفاده گسترده مقاومت ایجاد کرده اند.

ده درصد از جمعیت ادعا می کنند که آلرژی به پنی سیلین دارند، اما از آنجا که فراوانی نتایج مثبت تست پوستی با هر سال اجتناب 10 درصد کاهش می یابد، 90 درصد از این بیماران در نهایت می توانند پنی سیلین را تحمل کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به آلرژی به پنی سیلین معمولاً می توانند سفالوسپورین ها (گروه دیگری از بتالاکتام) را تحمل کنند زیرا واکنش متقابل ایمونوگلوبولین E (IgE) تنها 3 درصد است.

پنی سیلین در سال 1928 توسط دانشمند اسکاتلندی الکساندر فلمینگ به عنوان عصاره خام P.rubens کشف شد. سیسیل جورج پین، شاگرد فلمینگ، اولین کسی بود که در سال 1930 با موفقیت از پنی سیلین برای درمان عفونت چشم (کانژنکتیویت نوزادان) استفاده کرد.

ترکیب خالص شده (پنی سیلین F) در سال 1940 توسط یک تیم تحقیقاتی به رهبری هاوارد فلوری و ارنست بوریس چین در دانشگاه جدا شد. آکسفورد فلمینگ برای اولین بار در سال 1942 از پنی سیلین خالص برای درمان مننژیت استرپتوکوکی استفاده کرد.جایزه نوبل 1945 در فیزیولوژی یا پزشکی توسط چین، فلمینگ و فلوری به اشتراک گذاشته شد.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند