logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی محصولات پتروشیمی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

♥طرح توجیهی محصولات پتروشیمی♥

 

 

صنعت پتروشیمی با ۵۰ سال قدمت در سال ۱۳۳۰ شروع به کار کرددر این دهه بنا بر تصمیمات اتخاذ شده تصمیم گرفته شد تا جهت توسعه صنعت پتروشیمی در کشور٬ بنگاه شیمیایی ایران را تاسیس و در ادامه در سال ۱۳۳۷ شروع به احداث کارخانه کود شیمیایی مرودشت فارس کردند. 

در این بین از آنجا که این صنعت جهت تامین منابع و گسترش همکاری و فعالیت با صنعت نفت بود در همین راستا دولت وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی را با مالکیت خود و زیر نظر شرکت ملی نفت ایران تاسیس کرد و بنا گردید تا تمامی فعالیت های صنایع پتروشیمی جهت ایجاد و یا توسعه در این شرکت انجام شود.

بنا بر تحقیقات انجام شده در طرح توجیهی پتروشیمی٬ این صنعت پس از صنایع غذایی و خودروسازی سومین صنعت بزرگ جهان شناخته میشودبه همین دلیل در چند دهه اخر شمار زیادی از کشورها توجه خود را بروی رونق و فراگیری هر چه بیشتر این صنعت گذاشته اند.

ایران چهارمین تولید کننده نفت است و ۸۰ درصد درآمدهای صادراتی خود را از فروش نفت و گاز تامین می کندمحصولات متنوعی از صنایع پتروشیمی حاصل میشود که کد های آیسیک آن 2320 , 2411, 2412 است و شامل مواد مصرفی٬ مواد اولیه و محصولات صنعتی میشود. 

صنایع پتروشیمی در واقع بخشی از صنایع شیمیایی است که فرآورده های شیمیایی را از مواد خام حاصل از نفت و گاز طبیعی تولید می کنداز اوایل قرن بیستم نفت خام و گاز طبیعی جهت تبدیل به نیازهای انسانی به عنوان منابع در نظر گرفته شدند و روز به روز به اهمیت آن افزوده شداین صنعت تامین کننده اصلی مواد مصرفی در دیگر صنایع وابسته و حساس همانند صنایع برق و الکترونیک٬ نساجی٬ پزشکی٬ خودروسازی٬ لوازم خانگی و … است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند