logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی چاپ صنعتی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجیهی چاپ صنعتی

 

در طرح توجیهی چاپ خانه ابتدا به نقش این صعنت در کشور میپردازیم. چاپ، صنعت عظیم و با اهمیتی است که در بیشتر کشور های صنعتی و توسعه‌ یافته جهان، در ۵ صنعت نخست جای گرفته است. این صنعت به عنوان صنعت مادر در حوزه نشر، نقش اساسی در پیشرفت فرهنگ در کشور دارد.

صنعت چاپ یکی از مهم‌ ترین صنایع در جهان به‌شمار می‌ رود، به گونه‌ ای که برخی از کشور های پیشرفته این صنعت را در اولویت سوم تا پنجم فعالیت‌ های خود تعریف کرده و بودجه‌ های بسیاری را صرف این مهم می‌ کنند.

 

اگر صنعت چاپ با صنعت گردشگری مقایسه شود، صنعت گردشگری حدود ۵۰۰ میلیارد دلار در سطح جهان گردش مالی دارد، ولی صنعت چاپ بیش از یک هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد، یعنی ۲ برابر صنعت گردشگری. گردش مالی چاپ در حوزه کتاب فقط حدود ۷ درصد است و ۹۳درصد آن مربوط به چاپ تجاری، صنعتی، تبلیغات و مطبوعات است.

در اوایل دوره قاجار، میرزا صالح شیرازی که از سوی دولت ایران برای فراگیری هنر های جدید به فرنگ رفته بود، در راه بازگشت یک دستگاه چاپ سنگی با خود به ایران آورد که موجب ورود صنعت چاپ به ایران شد. البته تاریخ چاپ در ایران به پنج قرن پیش از میلاد یعنی به زمان پادشاهان هخامنشی (هخامنشیان) و مهر های سلطنتی می‌ رسد و نخستین چاپ خانه نیز در ایران به دوران صفویان باز می‌ گردد که کشیشان ارامنه در جلفای اصفهان با آن تعدادی دعا و ذکر های مسیحی را چاپ کردند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند