logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی بازیافت فیلتر

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجیهی بازیافت فیلتر

 

خلاصه طرحدر این طرح به بررسی بازیافت فیلتر روغن خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و … پرداخته است .

فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد.

استو

در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد.مقدمه : افزایش جمعیت و توسعه الگوی مصرف و نیز توسعه ی صنعت و کشاورزی باعث تولید حجم زیاد زباله های شهری و ضایعات صنعتی می گردد . زباله ها و ضایعات صنعتی قابل بازیافت و استفاده ی مجدد هستند .

دانش فنی و فن آوری های بازیافت امکان استفاده و تبدیل این مواد به محصولات ارزشمند را فراهم آورده است .فرآیند بازیافت فرآیندی است که طی آن مواد زاید جدا شده و به عنوان ماده خام برای تولید مواد جدید به کار گرفته می شود . به بیان دیگر بازیافت عبارت است از بازگرداندن مواد قابل استفاده به چرخه تولید و یا طبیعت .

بازیافت به طور کلی دارای فوایدی است که در زیر به اختصار بیان شده است :•    حجم زباله ی ورودی به محیط زیست کاهش می یابد .•    از آلودگی کاسته می شود .•    نیاز به مراکز دفن و زباله سوزها کاهش می یابد.•    نیاز به تولید و یا ورود مواد خام از خارج کاهش می یابد .•    تولید ملی افزایش می یابد .•    اشتغال ایجاد می شود .•    سطح بهداشت عمومی بالا می رود

.دلایل انتخاب طرح :توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که بازیافت فیلترهای روغنی خودرو می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی و معدنی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.میزان مفید بودن طرح برای جامعه :این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ،

شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :بازدید از  محل بازیافت فیلترهای روغنی خودروبر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز بازیافت فیلترهای روغنی خودرو به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در معدن مورد ارزیابی قرار دادیم .

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت  و توسعه قرار گیرد در بخش بازیافت فیلترهای روغنی خودرو نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین معدنی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد.

 

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند