logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

نقشه های جوش جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
pdf فرمت فایل
95.7kib حجم فایل

عنوان: نقشه های جوش جزوات دانشگاهی

جوشکاری فرآیندی است که در آن مواد، معمولاً فلزات یا ترموپلاستیک‌ها، با استفاده از حرارت زیاد برای ذوب شدن قطعات به یکدیگر و خنک شدن آنها و ایجاد همجوشی، به یکدیگر متصل می‌شود. جوشکاری از تکنیک های دمای پایین تر مانند لحیم کاری و لحیم کاری متمایز است که فلز پایه (فلز اصلی) را ذوب نمی کند.

علاوه بر ذوب فلز پایه، معمولاً یک ماده پرکننده به محل اتصال اضافه می‌شود تا حوضچه‌ای از مواد مذاب (حوض جوش) را تشکیل دهد که خنک می‌شود و اتصالی را تشکیل می‌دهد که بر اساس پیکربندی جوش (ته قنداق، نفوذ کامل، فیله و غیره) .)، می تواند قوی تر از مواد پایه باشد. فشار همچنین ممکن است همراه با گرما یا به تنهایی برای تولید جوش استفاده شود. جوشکاری همچنین به نوعی محافظ برای محافظت از فلزات پرکننده یا فلزات ذوب شده در برابر آلودگی یا اکسید شدن نیاز دارد.

بسیاری از منابع انرژی مختلف را می توان برای جوشکاری استفاده کرد، از جمله شعله گاز (شیمیایی)، قوس الکتریکی (الکتریکی)، لیزر، پرتو الکترونی، اصطکاک و اولتراسوند.

در حالی که اغلب یک فرآیند صنعتی است، جوشکاری ممکن است در بسیاری از محیط‌های مختلف، از جمله در هوای آزاد، زیر آب و در فضای بیرونی انجام شود. جوشکاری کاری خطرناک است و برای جلوگیری از سوختگی، شوک الکتریکی، آسیب دیدگی، استنشاق گازها و بخارات سمی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش شدید، اقدامات احتیاطی لازم است.

تا پایان قرن نوزدهم، تنها فرآیند جوشکاری، جوشکاری آهنگری بود که آهنگران هزاران سال از آن برای اتصال آهن و فولاد از طریق حرارت دادن و چکش استفاده می کردند. جوشکاری قوس الکتریکی و جوشکاری با سوخت اکسی از جمله اولین فرآیندهایی بودند که در اواخر قرن توسعه یافتند و جوشکاری مقاومتی الکتریکی بلافاصله پس از آن انجام شد.

فناوری جوش در اوایل قرن بیستم به سرعت پیشرفت کرد زیرا جنگ های جهانی تقاضا برای روش های اتصال مطمئن و ارزان را افزایش داد. پس از جنگ‌ها، چندین روش جوشکاری مدرن توسعه یافت، از جمله روش‌های دستی مانند جوشکاری قوس فلزی محافظ، که امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌های جوشکاری است، و همچنین فرآیندهای نیمه اتوماتیک و اتوماتیک مانند جوشکاری قوس فلزی گاز، جوشکاری با قوس زیر آب، شار. جوشکاری قوس دار و جوشکاری با سرباره الکتریکی.

پیشرفت ها با اختراع جوشکاری پرتو لیزر، جوشکاری با پرتو الکترونی، جوشکاری پالس مغناطیسی و جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی در نیمه دوم قرن ادامه یافت. امروزه با ادامه پیشرفت علم، جوشکاری رباتی در محیط‌های صنعتی رایج است و محققان همچنان به توسعه روش‌های جوشکاری جدید و کسب درک بیشتر از کیفیت جوش ادامه می‌دهند.

علم اشتقاق لغات

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
pdf فرمت فایل
95.7kib حجم فایل