logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

جزوه ژنتیک 1 جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
3.329kib حجم فایل

عنوان: جزوه ژنتیک 1 جزوات دانشگاهی

ژنتیک مطالعه ژن ها، تنوع ژنتیکی و وراثت در موجودات است. این یک شاخه مهم در زیست شناسی است زیرا وراثت برای تکامل موجودات حیاتی است.

گرگور مندل، یک راهب آگوستینی موراویایی که در قرن نوزدهم در برنو کار می کرد، اولین کسی بود که ژنتیک را به طور علمی مطالعه کرد. مندل “وراثت صفت” را مطالعه کرد، الگوهایی در نحوه انتقال صفات از والدین به فرزندان در طول زمان. او مشاهده کرد که موجودات زنده (گیاهان نخودفرنگی) صفات را از طریق “واحدهای توارث” مجزا به ارث می برند.

این اصطلاح که هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، یک تعریف تا حدی مبهم از چیزی است که به عنوان ژن شناخته می شود.

وراثت صفت و مکانیسم های وراثت مولکولی ژن ها هنوز از اصول اولیه ژنتیک در قرن بیست و یکم هستند، اما ژنتیک مدرن برای مطالعه عملکرد و رفتار ژن ها گسترش یافته است. ساختار و عملکرد ژن، تنوع و توزیع در بافت سلول، ارگانیسم (به عنوان مثال تسلط)، و در بافت یک جمعیت مورد مطالعه قرار می گیرد.

ژنتیک باعث ایجاد تعدادی زیر شاخه از جمله ژنتیک مولکولی، اپی ژنتیک و ژنتیک جمعیت شده است. ارگانیسم‌های مورد مطالعه در حوزه وسیع، دامنه‌های حیات (آرکائا، باکتری‌ها و یوکاریا) را در بر می‌گیرند.

فرآیندهای ژنتیکی در ترکیب با محیط و تجربیات ارگانیسم برای تأثیرگذاری بر رشد و رفتار، که اغلب به عنوان طبیعت در مقابل پرورش از آن یاد می‌شود، کار می‌کنند.

محیط درون سلولی یا خارج سلولی یک سلول یا موجود زنده ممکن است رونویسی ژن را افزایش یا کاهش دهد. یک مثال کلاسیک، دو دانه ذرت از نظر ژنتیکی یکسان است، یکی در آب و هوای معتدل و دیگری در آب و هوای خشک (بدون آبشار یا باران کافی). در حالی که ارتفاع متوسط دو ساقه ذرت ممکن است از نظر ژنتیکی برابر باشد، ساقه ذرت در آب و هوای خشک به دلیل کمبود آب و مواد مغذی در محیط خود، تنها تا نصف ارتفاع ساقه در آب و هوای معتدل رشد می کند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
3.329kib حجم فایل