logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

دستورالعمل بازرسی جوش به روش آزمایش چشمی (ساختمانی) جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
2.078 حجم فایل

عنوان:دستورالعمل بازرسی جوش به روش آزمایش چشمی (ساختمانی) جزوات دانشگاهی

هنگام جوشکاری، دانستن انواع مختلف جوش بسیار مهم است. یکی از جوش ها که کاملاً با آن ناآشنا بودم، اما متوجه شدم که چقدر مهم است، جوش درز بود.

پس جوش درز چیست؟ جوشکاری درز یک فرآیند جوشکاری مقاومتی است که در آن الکترودهای مسی با کانتور مناسب برای ایجاد ناحیه ای با مقاومت بالا بین ورق های فلزی فشار وارد می کنند. جریان عبوری از این ناحیه به دلیل مقاومت الکتریکی بالا گرما تولید می کند. یک جوش درز از طریق همجوشی ایجاد می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات جوشکاری درز و فرآیندهای مختلف که از طریق آن می توان انجام داد، ادامه مطلب را بخوانید.

مطالب نشان می دهد
جوشکاری درز برای چه مواردی استفاده می شود؟
جوشکاری درز یکی از پرکاربردترین فرآیندهای جوشکاری است. در مورد اصول جوشکاری درز، کاربردهای آن و تکنیک های ساخت جوش درز با کیفیت بالا اطلاعاتی کسب کنید.

محصولات فلزی ساخته شده فقط به خوبی فرآیند جوشکاری هستند که برای اتصال به مجموعه استفاده می شود. مهندسان باید بدانند که کدام روش‌های جوشکاری برای موقعیت‌های مختلف مناسب است و همچنین باید از تکنیک‌های جوشکاری که بهترین نتایج را به همراه دارد، آگاه باشند.

جوشکارها و مهندسان دو سبک مختلف جوشکاری برای انتخاب دارند. این روش ها جوش دوختی و جوشکاری درز می باشد. تفاوت اساسی بین این دو این است که جوشکاری بخیه متناوب است در حالی که جوشکاری درز پیوسته است.

هر دو روش برای ذوب و ذوب فلز به منظور اتصال قطعات فلزی به گرمای ورودی متکی هستند. این می تواند تغییراتی را در خواص فلز در منطقه تحت تأثیر حرارت ایجاد کند.

باید در نظر داشت که روش های جوشکاری درز و جوشکاری دوخت خواص متفاوتی را ایجاد می کنند. از این رو، آنها برای اهداف مختلف به کار گرفته می شوند. انتخاب مناسب جوش می تواند تفاوت بین یک جوش قابل اعتماد و یک جوش ضعیف باشد.

این اساساً به طراح بستگی دارد که تعیین کند آیا باید از جوش درز یا جوش دوخت استفاده شود. عوامل مختلفی مانند استحکام اتصال مورد نیاز، کاربرد محصول ساخته شده و همچنین سایر عوامل طراحی باید در نظر گرفته شوند.

بنابراین، نقشه ساخت، تکنیک جوشکاری را که باید اجرا شود و همچنین دستورالعمل های دیگر را فهرست می کند. این اطلاعات بسیار مفیدی را به جوشکار می‌دهد، مانند اینکه آیا از جوش درز استفاده کند یا جوش دوخت.

تست را می توان با یا بدون عینک انجام داد.
برای اینکه تست به درستی انجام شود، فاصله زیر را بین سوژه و صفحه نمایش بگذارید:

• 7 فوت از یک صفحه نمایش 20 اینچی.
• 5 فوت از یک صفحه نمایش 17 اینچی.
• 3 فوت از یک صفحه نمایش 12 اینچی.
• 2 فوت از یک صفحه نمایش 13 اینچی.
چشم چپ را با دست چپ خود بپوشانید، مطمئن شوید که از وارد کردن فشار به پلک خودداری کنید. حروف روی صفحه که از بالا شروع می شوند را بخوانید. پس از اتمام، با چشم راست تکرار کنید.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
2.078 حجم فایل