logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

شیمی کانی، دما- فشار سنجی و ژنز کلینوپیروکسنهای سنگ های متاولکانیکی مافیک سیلورین ماکو، شمال باختر ایران کتاب دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
17.709kib حجم فایل

عنوان: شیمی کانی، دما- فشار سنجی و ژنز کلینوپیروکسنهای سنگ های متاولکانیکی مافیک سیلورین ماکو، شمال باختر ایران کتاب دانشگاهی

شیمی کانی  و سنگ های متاولکانیکی این باید یک ماده طبیعی باشد که توسط فرآیندهای زمین شناسی طبیعی، روی زمین یا دیگر اجرام فرازمینی تشکیل شده است. این امر ترکیباتی را که مستقیماً و منحصراً توسط فعالیت‌های انسانی (انسانی) یا موجودات زنده (بیوژنیک) تولید می‌شوند، از جمله کاربید تنگستن، سنگ‌های ادراری، کریستال‌های اگزالات کلسیم در بافت‌های گیاهی و صدف‌ها حذف می‌کند.

با این حال، اگر فرآیندهای زمین‌شناسی در پیدایش آن‌ها دخیل باشد، ممکن است موادی با چنین منشأهایی واجد شرایط باشند (همانطور که در مورد evenkite، مشتق شده از مواد گیاهی، یا تاراناکیت، از گوانو خفاش، یا آلپرزیت، از باطله معدن) وجود دارد.

حتی اگر پیش‌بینی شود که در محیط‌های طبیعی غیرقابل دسترس مانند هسته زمین یا سیارات دیگر رخ دهد، مواد فرضی نیز مستثنی هستند.
در ظاهر طبیعی خود باید یک ماده جامد باشد. یک استثنای اصلی برای این قاعده جیوه بومی است: این جیوه هنوز به عنوان یک ماده معدنی طبقه بندی می شود، حتی اگر فقط زیر 39- درجه سانتیگراد متبلور می شود، زیرا قبل از ایجاد قوانین فعلی گنجانده شده بود.

آب و دی اکسید کربن به عنوان مواد معدنی در نظر گرفته نمی شوند، حتی اگر آنها اغلب به عنوان مواد معدنی دیگر یافت می شوند. اما یخ آب یک ماده معدنی محسوب می شود.
باید ساختار کریستالوگرافی کاملاً مشخصی داشته باشد. یا به طور کلی تر، آرایش اتمی منظم. این ویژگی متضمن چندین ویژگی فیزیکی ماکروسکوپی مانند شکل کریستالی، سختی و برش است. اوزوکریت، لیمونیت، ابسیدین و بسیاری دیگر از مواد آمورف (غیر بلوری) را که در زمینه‌های زمین‌شناسی وجود دارند، مستثنی می‌کند.
باید ترکیب شیمیایی نسبتاً مشخصی داشته باشد. با این حال، برخی از مواد کریستالی با ساختار ثابت اما ترکیب متغیر ممکن است به عنوان یک گونه معدنی در نظر گرفته شوند. یک کلاس رایج از نمونه‌ها محلول‌های جامد مانند مکیناویت، (Fe، Ni)9S8 هستند که عمدتاً یک سولفید آهن است که بخش قابل‌توجهی از اتم‌های آهن با اتم‌های نیکل جایگزین شده است.

نمونه‌های دیگر عبارتند از کریستال‌های لایه‌ای با انباشته شدن لایه‌های متغیر، یا کریستال‌هایی که فقط در ترتیب منظم جاهای خالی و جایگزینی متفاوت هستند. از سوی دیگر، برخی از موادی که دارای یک سری ترکیبات پیوسته هستند، ممکن است خودسرانه به چندین کانی تقسیم شوند. نمونه معمولی گروه اولیوین (Mg, Fe)2SiO4 است که اعضای انتهایی غنی از منیزیم و آهن  شیمی معدنی آن کانی های جداگانه (فورستریت و فایالیت) در نظر گرفته می شوند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
17.709kib حجم فایل