logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی آب اکسیژنه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجیهی آب اکسیژنه

ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻧﺴﺎﺟﻲ ﻛﺸﻮرﻣﺎن از دﻳﺮ ﺑﺎز از ﺗﻮان ﺑﺴﻴﺎر ﺑﺎﻻ و ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻄﻠﻮﺑﻲ ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﻮده و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از ﻗﻮﻳﺘﺮﻳﻦ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﭘﺎرﭼﻪ و ﻣﻨﺴﻮﺟﺎت در ﺟﻬﺎن ﺳﻮم ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ .

از ﻣﺸﻜﻼت ﺑﺴﻴﺎر ﻋﻤﺪه اي ﻛﻪ اﻳﻦ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺎ آن ﺑﺮﺧﻮر دار ﺑﻮده ﻋﺪم وﺟﻮد ﻳﻚ ﻣﺤﺼﻮل رﻧﮕﺒﺮ داﺧﻠﻲ ﺟﻬﺖ ﺑﻴﺮﻧﮓ ﻛﺮدن ﭘﺎرﭼﻪ ﻳﺎ ﻧﺦ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﭘﺲ
از رﻧﮕﺒﺮي ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺘﻮان رﻧﮓ دﻟﺨﻮاه و ﻳﻜﻨﻮاﺧﺖ و ﺑﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻄﻠﻮب را ﺑﺮ روي آن اﻳﺠﺎد ﻧﻤﻮد .

رﻧﮕﺒﺮ آب اﻛﺴﻴﮋﻧﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﺑﺴﻴﺎر ﺧﻮب و ﺑﺎ ﺧﺎﺻﻴﺖ اﻛﺴﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪﮔﻲ ﻗﻮي و ﺑﺪون ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺟﺎﻧﺒﻲ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮب ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﻮﺳﻴﺪﮔﻲ در ﻧﺦ و ﭘﺎرﭼﻪ ﺗﺎﻛﻨﻮن رﻗﻴﺒﻲ
ﻧﺪاﺷﺘﻪ و ﺗﺎﻛﻨﻮن ﻧﻴﺰ از ﺧﺎرج وارد ﺷﺪه اﺳﺖ.

پراکسید هیدروژن یک ترکیب شیمیایی با فرمول H2O2 است. در شکل خالص خود، مایع بسیار کم رنگ آبی است که کمی چسبناکتر از آب است.

این ماده به عنوان اکسید کننده، عامل سفید کننده و ضد عفونی کننده، معمولاً به عنوان محلول رقیق (3 تا 6 درصد وزنی) در آب برای مصرف مصرف کننده و در غلظت های بالاتر برای مصارف صنعتی استفاده می شود. پراکسید هیدروژن غلیظ، یا “پراکسید با آزمایش بالا”، هنگامی که حرارت داده می شود، به طور انفجاری تجزیه می شود و هم به عنوان یک پیشرانه و هم به عنوان یک اکسید کننده در موشک استفاده می شود.

پراکسید هیدروژن یک گونه اکسیژن فعال و ساده ترین پراکسید است، ترکیبی که دارای پیوند تک اکسیژن-اکسیژن است. هنگامی که در معرض نور قرار می گیرد به آرامی به آب و اکسیژن عنصری تجزیه می شود و در حضور ترکیبات آلی یا واکنشی به سرعت تجزیه می شود.

معمولاً با یک تثبیت کننده در محلول اسیدی ضعیف در یک بطری مات ذخیره می شود. پراکسید هیدروژن در سیستم های بیولوژیکی از جمله بدن انسان یافت می شود. آنزیم هایی که از پراکسید هیدروژن استفاده یا تجزیه می کنند به عنوان پراکسیداز طبقه بندی می شوند.

نقطه جوش H2O2 150.2 درجه سانتیگراد (302.4 درجه فارنهایت) است که تقریباً 50 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) بالاتر از آب است. در عمل، پراکسید هیدروژن اگر تا این دما گرم شود، دچار تجزیه حرارتی بالقوه انفجاری می شود. ممکن است به طور ایمن در دماهای پایین تر تحت فشار کاهش یافته تقطیر شود.

پراکسید هیدروژن با اوره (هیدروژن پراکسید – اوره)، کربنات سدیم (پر کربنات سدیم) و سایر ترکیبات ترکیب های افزایشی پایدار تشکیل می دهد.یک ترکیب اضافی اسید-باز با اکسید تری فنیل فسفین یک “حامل” مفید برای H2O2 در برخی واکنش ها است.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند