logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی پلی استر جاذب آب و رنگ

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجیهی پلی استر جاذب آب و رنگ

پلی استر یک نوع الیاف مصنوعی است که از زغال سنگ، هوا، آب و نفت تولید می شود. این ماده برای اولین بار در قرن 20ام در یک آزمایشگاه از واکنش بین اسید و الکل تولید شد. در این واکنش دو یا چند مولکول با هم ترکیب میشوند و یک مولکول بزرگتر را میسازند که ساختار آن در طول تکرار میشود. در ادامه ی متن با خواص و کاربرد های پلی استر بیشتر آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

خواص این ماده:

استو

الیاف های پلی استر میتوانند بسیار طویل، پایدار و قوی باشند.  الیاف این محصول نسبت به پارچه های سنتی مانند پنبه مزایای بسیاری دارد. این مواد جاذب رطوبت نیستند اما روغن را جذب می کنند. این ویژگی باعث می شود که پارچه های پلی استر برای کاربردهای که در تماس با آب و خاک هستند مناسب باشد. علاوه بر این از این مواد برای کاربردهای نسوز نیز استفاده می شود. این پارچه ها به راحتی قابل رنگرزی هستند.

الیاف polyester یک عایق مناسب و غیر آلرژی زا است، بنابراین از این ماده برای پر کردن بالش، لحاف، و کیسه خواب نیز می‌توان استفاده کرد. این محصول را می توان در دو دسته ترموپلاستیک و ترموست تقسیم بندی کرد. پلیمرهای ترموپلاستیک خود به polyester آروماتیک خطی (الیاف و فیلم های پلی استر)، الاستومرها (بلوک های کوپلی استر)، polyester کریستالی مایع، پلاستیک های مهندسی، polyester آلیفاتیک و پلی(آلکانوات های هیدروکسیل) طبقه بندی می شوند.

این مواد به دسته از پلیمرها گفته می شود که در نتیجه پلیمریزاسیون دی الکل با دی اسید (یا دی استر) تولید می شود. همه این مواد در ساختار شیمیایی خود دارای شاخه استر (-coo-) هستند. به طور مثال واکنش پلیمرزاسیونی که منجر به تشکیل پلی اتیلن ترفتالات به عنوان پرکاربردترین polyester می شود.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند