logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح کارت پستال

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
PNG File format
477kib pixel
494×740 Dimensions

سربرگ: طرح کارت پستال

صفحه اصلی کلاسیک

طرح کارت پستال

استو

دانلود طرح کارت پستال

ایده طرح کارت پستال

کاردستی طرح کارت پستال

طرح کارت پستال ساده

طرح کارت پستال یلدا

 

طرح کارت پستال تولد

طرح کارت پستال فانتزی

طرح کارت پستال امام زمان

طرح کارت پستال اصفهان

طراحی کارت پستال انلاین

طراحی کارت پستال اندروید

طرح کارت پستال شهر اصفهان

طرح کارت پستال فارغ التحصیلی

طراحی کارت پستال با ایلوستریتور

برنامه طراحی کارت پستال اندروید

انواع طرح کارت پستال

آموزش کارت پستال

ساخت کارت پستال

کاردستی کارت پستال

طرح کارت پستال برای شب یلدا

طرح کارت پستال برای روز پدر

طرح کارت پستال با ملیله کاغذی

طرح کارت پستال برای روز معلم

کارت پستال یا کارت پستال یک تکه کاغذ ضخیم یا مقوای نازک است که معمولاً مستطیل شکل است که برای نوشتن و ارسال بدون پاکت در نظر گرفته شده است. ممکن است از اشکال غیر مستطیلی نیز استفاده شود اما نادر هستند.

در بعضی جاها می توان کارت پستال را با هزینه ای کمتر از نامه ارسال کرد. کلکسیونرهای تمبر بین کارت پستال (که نیاز به تمبر پستی دارند) و کارت پستال (که هزینه پست از قبل روی آنها چاپ شده است) تمایز قائل می شوند. در حالی که کارت پستال معمولاً توسط یک شرکت، فرد یا سازمان خصوصی چاپ و فروخته می شود، کارت پستی توسط مقامات پستی مربوطه صادر می شود (اغلب با هزینه پستی از پیش چاپ شده).

تولید کارت پستال در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 شکوفا شد. به عنوان یک راه آسان و سریع برای افراد برای برقراری ارتباط، آنها بسیار محبوب شدند. مطالعه و جمع آوری کارت پستال ها را دلتولوژی (از یونانی deltion، لوح نوشتاری کوچک، و همچنین یونانی -logy، مطالعه) می نامند.

کارت های حاوی پیام از زمان شروع خدمات پستی به صورت پراکنده توسط افراد ایجاد و ارسال شده است. اولین کارت پستال تصویری شناخته شده، طرحی بود که روی کارت با دست نقاشی شده بود که توسط نویسنده تئودور هوک ایجاد شد.

هوک در سال 1840 از فولهام (بخشی از لندن) کارت را که دارای یک مهر سیاه پنی است برای خود پست کرد.  او احتمالاً این کار را به عنوان یک شوخی عملی در مورد خدمات پستی انجام داد، زیرا تصویر کاریکاتور کارگران اداره پست است. در سال 2002 این کارت پستال به قیمت رکورد 31750 پوند فروخته شد.

در ایالات متحده، رسم ارسال از طریق پست، به نرخ نامه، یک عکس یا کارت خالی که حاوی یک پیام بود، با کارتی آغاز شد که در دسامبر 1848 دارای علامت پستی حاوی تبلیغات چاپی بود.

اولین کارت تجاری تولید شده در سال 1861 توسط جان پی. چارلتون از فیلادلفیا ایجاد شد که یک کارت پستی خصوصی را به ثبت رساند و حقوق آن را به Hymen Lipman فروخت که کارت پستال های آن با حاشیه تزئین شده به عنوان “کارت پستی لیپمن” به بازار عرضه شد.

این کارت ها هیچ تصویری نداشتند. در حالی که دولت ایالات متحده در اوایل فوریه 1861 به کارت های چاپ خصوصی اجازه داد، آنها تا سال 1870، زمانی که آزمایش هایی بر روی قابلیت تجاری آنها انجام شد، استفاده کمی مشاهده کردند.

اولین پست ها و کارت پستال های خصوصی (حدود 1865 تا 1880)

“Feldpost-Correspondenzkarte” (کارت مکاتبات پست میدانی) مورد استفاده در جنگ فرانسه و پروس در سال 1870
یکی از مقامات پست پروس، هاینریش فون استفان، برای اولین بار در سال 1865 یک “پست ورق باز” ساخته شده از کاغذ سفت را پیشنهاد کرد. او پیشنهاد کرد که یک طرف برای یک آدرس گیرنده و طرف دیگر برای یک پیام کوتاه رزرو شود.

پیشنهاد او به دلیل افراطی بودن بیش از حد رد شد و مقامات باور نداشتند که کسی با میل از حریم خصوصی آنها دست بکشد.

در اکتبر 1869، اداره پست اتریش-مجارستان پیشنهاد مشابهی را پذیرفت، همچنین بدون تصویر، و 3 میلیون کارت در سه ماه اول پست ش با شروع جنگ فرانسه و پروس در ژوئیه 1870، دولت کنفدراسیون آلمان شمالی تصمیم گرفت از توصیه امانوئل هرمان اتریشی استفاده کند و برای سربازان پست هایی صادر کرد تا با هزینه کم از میدان به خانه بفرستند.

از سال 1870 تا 1874 تعداد زیادی از کشورها شروع به صدور پست کردند. در سال 1870، بادن، باواریا، بریتانیای کبیر، لوکزامبورگ و سوئیس به کنفدراسیون آلمان شمالی پیوستند.

در سال 1871 بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد پست‌های پست خود را معرفی کردند. الجزایر، شیلی، فرانسه و روسیه در سال 1872 این کار را انجام دادند و پس از آنها فرانسه، ژاپن، رومانی، صربستان، اسپانیا و ایالات متحده بین سالهای 1873 و 1874 قرار گرفتند. بسیاری از این پست‌ها شامل تصاویر کوچکی در همان سمت پست بودند.

پس از اولین کنگره اتحادیه عمومی پست، که در اکتبر 1874 در برن، سوئیس تشکیل شد، کارت پستال ها در سطح بین المللی ارسال شدند.معاهده برن در سال 1875 در ایالات متحده به تصویب رسید.

اولین کارت پستال تصویر چاپ شده ادعا شده
اولین کارت پستال عکس چاپ شده شناخته شده، با تصویری در یک طرف، در فرانسه در سال 1870 در کمپ Conlie توسط لئون بسناردو (1829-1914) ایجاد شد. Conlie یک اردوگاه آموزشی برای سربازان در جنگ فرانسه و پروس بود.

روی این کارت‌ها یک طرح چاپ سنگی چاپ شده بود که حاوی تصاویر نمادین انبوهی از سلاح‌ها در دو طرف طوماری بود که در بالای آن بازوهای دوک نشین بریتانی قرار داشت و روی آن نوشته شده بود “جنگ 1870. کمپ کنلی. سوغات دفاع ملی. ارتش بریتانی» (به فرانسوی).

در حالی که اینها مطمئناً اولین کارت پستال های تصویری شناخته شده هستند، هیچ فضایی برای تمبرها وجود نداشت و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها هرگز بدون پاکت پست شده بودند وجود نداشت.

در آلمان، کتابفروش آگوست شوارتز از اولدنبورگ به عنوان مخترع کارت پستال مصور در نظر گرفته می شود. در 16 ژوئیه 1870، او یک کارت مکاتبات پستی حاوی تصویر مردی با توپ را پست کرد که نشان از جنگ رو به جلوی فرانسه و پروس داشت.

در سال بعد، اولین کارت پستال تصویری شناخته شده که در آن تصویر به عنوان سوغات عمل می کرد، از وی ارسال شد

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
PNG File format
477kib pixel
494×740 Dimensions