logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

نمونه سوالات آناتومی جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
158kib حجم فایل

عنوان: نمونه سوالات آناتومی جزوات دانشگاهی

آناتومی (از یونانی باستان ἀνατομή (anatomḗ) «تشریح») شاخه ای از زیست شناسی است که به مطالعه ساختار موجودات و اجزای آنها می پردازد.

آناتومی شاخه ای از علوم طبیعی است که به سازماندهی ساختاری موجودات زنده می پردازد. این یک علم قدیمی است که در دوران ماقبل تاریخ آغاز شده است.

آناتومی ذاتاً با زیست شناسی رشد، جنین شناسی، آناتومی مقایسه ای، زیست شناسی تکاملی، و فیلوژنی گره خورده است، زیرا اینها فرآیندهایی هستند که توسط آناتومی تولید می شود، چه در بازه های زمانی فوری و چه درازمدت. آناتومی و فیزیولوژی که به ترتیب ساختار و عملکرد موجودات و اجزای آنها را مطالعه می کنند،

یک جفت رشته طبیعی مرتبط را تشکیل می دهند و اغلب با هم مطالعه می شوند. آناتومی انسان یکی از علوم پایه ضروری است که در پزشکی کاربرد دارد.

آناتومی رشته ای پیچیده و پویا است که با اکتشافات جدید دائما در حال تحول است. در سال‌های اخیر، افزایش قابل توجهی در استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته، مانند ام‌آر‌آی و سی‌تی اسکن وجود داشته است که امکان تجسم دقیق‌تر و دقیق‌تر از ساختارهای بدن را فراهم می‌کند.

رشته آناتومی به دو بخش ماکروسکوپی و میکروسکوپی تقسیم می شود. آناتومی ماکروسکوپی یا آناتومی درشت، معاینه اعضای بدن حیوان با استفاده از بینایی غیرقانونی است. آناتومی درشت شامل شاخه آناتومی سطحی نیز می شود. آناتومی میکروسکوپی شامل استفاده از ابزارهای نوری در مطالعه بافت‌های ساختارهای مختلف، معروف به بافت‌شناسی و همچنین در مطالعه سلول‌ها است.

آناتومی مطالعه علمی ساختار موجودات است.

از جمله سیستم ها، اندام ها و بافت های آنها. این شامل شکل ظاهری و موقعیت قسمت های مختلف، موادی که از آنها تشکیل شده اند و روابط آنها با سایر قسمت ها می باشد. آناتومی کاملاً متمایز از فیزیولوژی و بیوشیمی است که به ترتیب با عملکرد آن بخش‌ها و فرآیندهای شیمیایی مرتبط سروکار دارند.

برای مثال، یک آناتومیست به شکل، اندازه، موقعیت، ساختار، خون رسانی و عصب دهی اندامی مانند کبد می پردازد. در حالی که فیزیولوژیست به تولید صفرا، نقش کبد در تغذیه و تنظیم عملکردهای بدن علاقه دارد.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
158kib حجم فایل