logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

GLOBAL MARKETING MANAGEMENT جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
12.390kib حجم فایل

عنوان: Global Marketing Management جزوات دانشگاهی

بازاریابی فرآیند شناسایی مشتریان و «ایجاد، ارتباط، ارائه و مبادله» کالاها و خدمات برای جلب رضایت و حفظ آن مشتریان است.این یکی از اجزای اصلی مدیریت بازرگانی و تجارت است.

بازاریابی معمولاً توسط فروشنده انجام می شود که معمولاً یک خرده فروش یا تولید کننده است. محصولات را می توان برای سایر مشاغل (B2B) یا مستقیماً برای مصرف کنندگان (B2C) به بازار عرضه کرد.

گاهی اوقات وظایف با شرکت های بازاریابی اختصاصی، مانند یک رسانه، تحقیقات بازار، یا آژانس تبلیغاتی قرارداد می شود. گاهی اوقات، یک انجمن صنفی یا سازمان دولتی (مانند خدمات بازاریابی کشاورزی) به نمایندگی از کل صنعت یا منطقه، اغلب نوع خاصی از غذا (مثلاً شیر دارید؟)، مواد غذایی از یک منطقه خاص، یا یک شهر یا منطقه، تبلیغ می کند. به عنوان یک مقصد گردشگری

جهت گیری های بازار، فلسفه هایی در مورد عواملی هستند که باید در برنامه ریزی بازار وارد شوند.

آمیخته بازاریابی، که مشخصات محصول و نحوه فروش آن را مشخص می کند، از جمله کانال هایی که برای تبلیغ محصول مورد استفاده قرار می گیرند، تحت تأثیر محیط پیرامون محصول، نتایج قرار می گیرد. تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار، و ویژگی های بازار هدف محصول. هنگامی که این عوامل مشخص شدند، بازاریابان باید تصمیم بگیرند که چه روش هایی برای تبلیغ محصول،  از جمله استفاده از کوپن ها و سایر محرک های قیمتی.

اصطلاح بازاریابی، چیزی که معمولاً به عنوان جذب مشتری شناخته می شود، دانش به دست آمده از مطالعه مدیریت روابط مبادله را در بر می گیرد  و فرآیند کسب و کار شناسایی، پیش بینی و ارضای نیازها و خواسته های مشتریان است.

بازاریابی می تواند شامل فعالیت هایی مانند:

انتخاب مخاطب هدف
انتخاب ویژگی ها یا مضامین خاص برای تاکید در تبلیغات
اجرای کمپین های تبلیغاتی
حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای عمومی
طراحی محصولات و بسته بندی برای جذابیت بیشتر برای خریداران
انتخاب شرایط فروش مانند قیمت، تخفیف، گارانتی و سیاست بازگشت
قرار دادن محصول در رسانه ها یا با افرادی که تصور می شود بر عادات خرید دیگران تأثیر می گذارد
قرارداد با خرده فروشان، توزیع کنندگان عمده فروشی، یا فروشندگان
تلاش برای ایجاد آگاهی، وفاداری و احساسات مثبت در مورد یک برند

بازاریابی در حال حاضر توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) به عنوان “فعالیت، مجموعه ای از موسسات، و فرآیندهایی برای ایجاد، ارتباط، ارائه و مبادله پیشنهادهایی که برای مشتریان، مشتریان، شرکا و جامعه در کل ارزش دارند” تعریف می شود.

با این حال، تعریف بازاریابی در طول سال ها تکامل یافته است. AMA هر سه سال یک بار این تعریف و تعریف آن را برای “تحقیقات بازاریابی” بررسی می کند.

توسعه این تعریف را می توان با مقایسه تعریف 2008 با نسخه 1935 AMA مشاهده کرد: “بازاریابی عملکرد فعالیت های تجاری است که جریان کالاها و خدمات را از تولید کنندگان به مصرف کنندگان هدایت می کند”. تعریف جدیدتر برجستگی فزاینده سایر سهامداران در مفهوم جدید بازاریابی را برجسته می کند.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
12.390kib حجم فایل