logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

دانلود طرح توجیهی تولید خوراک دام غنی شده

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

دانلود طرح توجیهی تولید خوراک دام غنی شده

استو

خوراک دام، غذایی است که در جریان دامداری به حیوانات اهلی به ویژه دام داده می شود. دو نوع اساسی وجود دارد: علوفه و علوفه. کلمه خوراک که به تنهایی استفاده می شود بیشتر به علوفه اشاره دارد.

خوراک دام یک نهاده مهم در کشاورزی دام است و اغلب هزینه اصلی پرورش یا نگهداری حیوانات است. مزارع معمولاً سعی می‌کنند هزینه این غذا را با پرورش خود، چرای حیوانات یا تکمیل خوراک‌های گران قیمت با جایگزین‌هایی مانند ضایعات غذایی مانند غلات مصرف‌شده حاصل از دم کردن آبجو کاهش دهند.

سلامتی حیوانات به شدت به خوراکی وابسته است که نشان دهنده یک تغذیه متعادل است. برخی از شیوه های کشاورزی مدرن، مانند پرواربندی گاوها بر روی غلات یا در انبوه خوراک، اثرات مضری بر محیط زیست و حیوانات دارند.

برای مثال، افزایش ذرت یا سایر غلات در خوراک گاوها، میکروبیوم‌های آن‌ها را اسیدی‌تر می‌کند و سیستم ایمنی آنها را ضعیف می‌کند و گاوها را ناقل محتمل‌تری برای E.coli می‌کند،  در حالی که سایر روش‌های تغذیه می‌تواند تأثیرات حیوانی را بهبود بخشد. به عنوان مثال، تغذیه گاوها با انواع خاصی از جلبک دریایی، تولید متان آنها را کاهش می دهد و گازهای گلخانه ای تولید گوشت را کاهش می دهد.

هنگامی که یک بحران زیست محیطی به کشاورزان یا دامداران ضربه می زند، مانند خشکسالی یا آب و هوای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی، کشاورزان اغلب مجبورند به سمت خوراک دام های تولیدی گران تر روی بیاورند که می تواند بر دوام اقتصادی آنها تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، خشکسالی سال 2017 در سنگال دسترسی به چراگاه را کاهش داد که منجر به افزایش سرسام آور تقاضا و قیمت برای خوراک دام های تولیدی شد و باعث شد کشاورزان بخش زیادی از گله های خود را بفروشند.

علاوه بر این، کشاورزی برای تولید خوراک دام بر کاربری زمین فشار وارد می کند: محصولات خوراکی به زمینی نیاز دارند که در غیر این صورت ممکن است برای غذای انسان استفاده شود و می تواند یکی از عوامل محرک برای جنگل زدایی، تخریب خاک و تغییرات آب و هوایی باشد.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند