logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی جلبک هاي میکروسکپی براي جداسازي فلزات سنگین از پساب صنایع

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

عنوان: طرح توجیهی جلبک هاي میکروسکپی براي جداسازي فلزات سنگین از پساب صنایع

 

جلبک ها فاقد ساختارهای مختلفی هستند که گیاهان خشکی را مشخص می کنند، مانند فیلیدها (ساختارهای برگ مانند) بریوفیت ها، ریزوئیدهای گیاهان غیر آوندی، و ریشه ها، برگ ها و سایر اندام های موجود در تراکئوفیت ها (گیاهان آوندی).

بیشتر آنها فوتوتروف هستند، اگرچه برخی از آنها مخلوط هستند

و انرژی را هم از فتوسنتز و هم از جذب کربن آلی به وسیله اسموتروفی، میزوتروفی یا فاگوتروفی به دست می آورند. برخی از گونه‌های تک سلولی جلبک‌های سبز، بسیاری از جلبک‌های طلایی، اوگلنیدها، داینوفلاژلات‌ها و سایر جلبک‌ها به هتروتروف (همچنین جلبک‌های بی‌رنگ یا آپوکلوروتیک) تبدیل شده‌اند.

گاهی اوقات انگلی، که کاملاً به منابع انرژی خارجی متکی هستند و دستگاه فتوسنتزی محدودی دارند یا اصلاً وجود ندارند برخی دیگر از ارگانیسم‌های هتروتروف مانند اپی کمپلکسان‌ها نیز از سلول‌هایی مشتق می‌شوند که اجدادشان دارای پلاستید بوده‌اند، اما به طور سنتی به عنوان جلبک در نظر گرفته نمی‌شوند. جلبک‌ها دارای ماشین‌های فتوسنتزی هستند.

که در نهایت از سیانوباکتری‌هایی مشتق می‌شوند که بر خلاف سایر باکتری‌های فتوسنتزی مانند باکتری‌های گوگرد بنفش و سبز، اکسیژن را به عنوان محصول جانبی فتوسنتز تولید می‌کنند. قدمت جلبک های رشته ای فسیل شده از حوضه ویندیا به 1.6 تا 1.7 میلیارد سال پیش بازمی گردد.

 

 

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند