logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

سوالات چهار گزینه کتاب اندیشه اسلامی جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
91kib حجم فایل

عنوان: سوالات چهار گزینه کتاب اندیشه اسلامی جزوات دانشگاهی

فلسفه اسلامی، فلسفه ای است که از سنت اسلامی بیرون می آید.

دو اصطلاحی که به طور سنتی در جهان اسلام استفاده می‌شود، گاهی به فلسفه ترجمه می‌شوند: فلسفا (به معنای «فلسفه»)، که به فلسفه و همچنین منطق، ریاضیات و فیزیک اشاره دارد؛و کلام (کلام) که به شکلی عقل گرایانه از الهیات اسلامی مکتبی اشاره دارد که شامل مکاتب ماتریدیه، عشایره و معتزله است.

فلسفه اولیه اسلامی با الکندی در قرن دوم تقویم اسلامی (اوایل قرن نهم پس از میلاد) شروع شد و با ابن رشد (آوروئس) در قرن ششم هجری (اواخر قرن دوازدهم میلادی) به پایان رسید، که تقریباً مصادف با دوره ای است که به عنوان معروف است.

عصر طلایی اسلام مرگ آوروئس عملاً پایان رشته خاصی از فلسفه اسلامی است که معمولاً مکتب اسلامی مشاء نامیده می شود و فعالیت فلسفی در کشورهای اسلامی غربی مانند ایبریای اسلامی و شمال آفریقا به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

فلسفه اسلامی برای مدت طولانی در کشورهای مسلمان شرق، به ویژه در ایران صفوی، عثمانی، و امپراتوری مغول ادامه یافت، جایی که چندین مکتب فلسفی به شکوفایی ادامه دادند: ابن‌سینیسم، آوررویسم، فلسفه اشراقی، فلسفه عرفانی، فلسفه متعالی، و فلسفه فلسفه متعالیه. ابن خلدون در کتاب مقدس خود سهم مهمی در فلسفه تاریخ داشته است. علاقه به فلسفه اسلامی در جریان نهضت نهضت (“بیداری”) در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم احیا شد و تا به امروز ادامه دارد.

فلسفه اسلامی تأثیر عمده‌ای در اروپای مسیحی داشت، جایی که ترجمه متون فلسفی عربی به لاتین “به دگرگونی تقریباً همه رشته‌های فلسفی در جهان لاتین قرون وسطی منجر شد”، با تأثیر شدید فیلسوفان مسلمان که در فلسفه طبیعی و روان‌شناسی احساس شد. و متافیزیک.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
91kib حجم فایل