logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی تولید پوشاک خودتمیز شونده

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

♥طرح توجیهی تولید پوشاک خودتمیز شونده♥

طرح توجیهی تولید پوشاک خودتمیز شونده

استفاده از تکمیل های خاص به منظور کسب توانایی های بیشتر در منسوجات از دیر باز مورد توجه بشر قرار گرفته است.در این بین از مواد و تکنیک های مختلف در خصوص تکمیل کالای نساجی استفاده گردید.

در سالهای اخیر از ذرات نانو در صنایع مختلف خصوصا صنایع نساجی مورد استفاده قرار گرفته است . استفاده از مواد تکمیلی جدید به عنوان محور اصلی تحقیقات پژوهشگران در صنعت نساجی میباشد .

با توجه به نیاز روز افزون بشر به تولید منسوجات با کارایی بیشتر لزوم تحقیق بیشتر در زمینه تکمیل کالای نساجی را نمایانتر مینماید. از این بین دفع آب و روغن یکی از اهداف اصلی صنایع نساجی محسوب شده و برای ایجاد این نوع تکمیل از پدیده های طبیعی نظیر پدیده برگ نیلوفر آبی (leaves Lotus) کمک گرفته میشود.

اساس پدیده خود تمیز شوندگی با الهام گرفتن از طبیعت بنا نهاده شده است زیرا که برگ آنها توانایی خودتمییزشوندگی را دارا بوده و آب و کثیفی را از خود دفع می .کند امروزه ترکیبات نانو با استفاده از قوانین طبیعی برای ایجاد پوشاک خود تمیز شونده استفاده می شود .

ذرات شیمیایی در ابعاد نانو متر یکی از عمده مواردی است که سعی شده تا حد امکان در تکمیل کالای نساجی مورد استفاده قرار بگیرد .

در روشهای قدیمی مشکلات متعددی برای کالای تکمیل شده حاصل می گردید. از بین رفتن قابلیت تنفس پارچه، تغییر خصوصیات فیزیکی پارچه و یا تغییر خصوصیات ظاهری و زیر دست از جمله آن مشکلات می باشد. استفاده از ذرات نانو در تکمیل ها تا حدود زیادی از این مشکلات می کاهد. در ضمن وجود سطح مخصوص بالای این ذرات به عنوان یکی دیگر از مزایای این ذرات به شمار می آید.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند