سربرگ: کارت ویزیت
کارتهای ویزیت کارتهایی هستند که حاوی اطلاعات تجاری درباره یک شرکت یا فرد هستند. آنها در هنگام معرفی رسمی به عنوان یک راحتی و کمک حافظه به اشتراک گذاشته می شوند.
کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت
چاپ کارت ویزیت
نمونه کارت ویزیت
سایز کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت با هوش مصنوعی
طرح کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت با گوشی
موکاپ کارت ویزیت
قیمت کارت ویزیت 1000 عدد
سایز کارت ویزیت در فتوشاپ
کارت ویزیت الکترونیکی
کارت ویزیت املاک
کارت ویزیت ارایشگاه
کارت ویزیت ارزان
کارت ویزیت آنلاین
کارت ویزیت الکتریکی
کارت ویزیت اکستنشن مژه
کارت ویزیت الکترونیک
کارت ویزیت معمولاً شامل نام، شرکت یا وابستگی تجاری (معمولاً دارای لوگو) و اطلاعات تماس مانند آدرس خیابان، شماره تلفن(ها)، شماره فکس، آدرس ایمیل و وب سایت است. قبل از ظهور ارتباطات الکترونیکی، کارت های بازرگانی شامل جزئیات تلکس نیز می شدند.
اکنون آنها ممکن است شامل آدرس های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر باشند. به طور سنتی، بسیاری از کارتها متن سیاه و سفید ساده روی استوک سفید بودند و ظاهر و احساس متمایز کارتهایی که از یک صفحه حکاکی شده چاپ میشد، نشانهای از حرفهای بودن بود.
در اواخر قرن بیستم، پیشرفت های تکنولوژیکی باعث تغییراتی در سبک شد و امروزه یک کارت ویزیت حرفه ای اغلب شامل یک یا چند جنبه از طراحی بصری چشمگیر است.
قبل از همهگیری کووید-۱۹، سالانه حدود ۷ میلیارد کارت ویزیت در سراسر جهان چاپ میشد. شرکت آمریکایی Vistaprint نشان میدهد که فروش کارتها در طول همهگیری 70 درصد کاهش یافته است، اما فروش در اواسط سال 2021 افزایش یافته است.
ساخت و ساز
کارتهای ویزیت بر روی برخی از کارتها چاپ میشوند، جلوه بصری، روش چاپ، هزینه و سایر جزئیات با توجه به هنجارهای فرهنگی یا سازمانی و ترجیحات شخصی متفاوت است. وزن معمول کارت ویزیت بسته به مکان متفاوت است. به طور کلی، کارت ویزیت بر روی استوکی چاپ می شود که 350 گرم در متر مربع (تراکم)، 45 کیلوگرم (100 پوند) (وزن)، یا 12 pt (ضخامت) است.
ظهور پرینترهای لیزری و جوهرافشان شخصی این امکان را برای مردم فراهم کرد که بتوانند کارت ویزیت خود را در خانه چاپ کنند، با استفاده از استوک های از پیش طراحی شده مخصوص. در ابتدا، وزن این کارتها بهطور محسوسی سبکتر بود و سوراخها در لبهها احساس میشد، اما پیشرفتهایی در طراحی چاپگرها و کاغذها امکان چاپ کارتها با ظاهر و ظاهر حرفهای را فراهم کرده است.
کارتهای ویزیت با کیفیت بالا و بدون عکسهای تمام رنگی معمولاً با استفاده از رنگهای نقطهای روی ماشینهای چاپ افست ورق چاپ میشوند. برخی از شرکتها تا آنجا پیش رفتهاند که رنگهای نقطهای خود را علامت تجاری نشان میدهند (مثلاً قهوهای UPS، صورتی Owens-Corning و بنفش Cadbury).
اگر لوگوی کارت ویزیت تک رنگ و نوع آن رنگ دیگری باشد، فرآیند دو رنگ در نظر گرفته می شود. بسته به نیاز کارت می توان رنگ های نقطه ای بیشتری اضافه کرد. با شروع چاپ دیجیتال و چاپ دسته ای، اکنون چاپ کارت ویزیت به صورت تمام رنگی مقرون به صرفه است.
برای شبیهسازی اثر چاپ با صفحات حکاکی شده، یک فرآیند کمهزینه به نام ترموگرافی توسعه داده شد که از پودر پلاستیکی استفاده میکند که به جوهر مرطوب میچسبد. سپس کارت ها از طریق یک واحد گرمایشی عبور داده می شوند که پلاستیک را روی کارت ذوب می کند. لاک اشعه ماوراء بنفش نقطه ای روی لمینت مات نیز می تواند اثر مشابهی داشته باشد.
کارتهای تمام رنگی یا کارتهایی که از رنگهای زیادی استفاده میکنند، روی دستگاههای چاپ ورق نیز چاپ میشوند. با این حال، آنها از فرآیند چاپ چهار رنگ CMYK (فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه) استفاده می کنند.
صفحههای هر رنگ که روی هم چاپ میشوند طیف وسیعی از رنگ را ایجاد میکنند. نقطه ضعف این روش چاپ این است که رنگ های غربال شده در صورت بررسی دقیق نقاط ریز را نشان می دهند، در حالی که کارت های رنگی نقطه ای در اکثر موارد به صورت جامد چاپ می شوند. رنگ های نقطه ای باید برای کارت های ساده با خط خط یا نوع غیر مشکی که کوچکتر از 5 نقطه است استفاده شود.
برخی از اصطلاحات مربوط به چاپ تمام رنگی:
4/0 – جلوی تمام رنگی / بدون چاپ در پشت
4/1 – جلوی تمام رنگی / یک رنگ در عقب
4/4 – جلوی تمام رنگی / پشتی تمام رنگی
این نام ها به صورت «چهار بر صفر»، «چهار بر یک» و «چهار بر چهار» تلفظ می شوند.
کارت ویزیت را می توان با کت براق UV (چاپ افست-uv) نیز پوشاند. این روکش درست مانند جوهر دیگری با استفاده از یک واحد اضافی روی یک پرس ورق زده می شود. همانطور که گفته شد،
پوشش های UV را می توان به عنوان یک پوشش نقطه ای نیز اعمال کرد – به این معنی که مناطق را می توان پوشش داد، و مناطق دیگر را می توان بدون پوشش رها کرد. این پتانسیل طراحی اضافی ایجاد می کند. پوشش UV را نباید با استاک روکش دار اشتباه گرفت که دارای روکش براق یا نیمه براق است که قبل از چاپ اعمال می شود.
کارتهای ویزیت را میتوان با دستگاه کپی دیجیتال که از تونر ذوب شده روی سطح کارت استفاده میکند، چاپ کرد. با این حال، بسیاری از شرکتهای چاپ مدرن در عوض از «پرسهای دیجیتالی» سطح بالا استفاده میکنند، که اکنون از دستگاههای کپی اداری متمایز است، که از واحدهای تولید سبک مانند Bizhub 5500 از Konica Minolta تا واحدهای پیشرفته مانند آخرین دستگاههای پرس دیجیتال HP Indigo را شامل میشود. .
در حالی که برخی از دستگاههای کپی اداری قدیمی ممکن است در اجرای کارت ویزیت سنگین مشکل داشته باشند، جدیدترین دستگاههای پرس دیجیتال میتوانند روی استوکهایی به وزن 407 گرم در متر مربع (150# استوک جلد)
و زیرلایههای ویژهای مانند پلی پروپیلن چاپ کنند. بسیاری از پرس های دیجیتال مدرن که در هر دو مدل تغذیه ورق و تحت وب موجود هستند، می توانند رنگ های نقطه ای پنتون را تقلید کنند، تا حداکثر هفت رنگ را در یک مرحله چاپ کنند، و برخی حتی حاوی اسپکتروفتومترهای تعبیه شده و تغذیه با کمک هوا هستند.
کارت ویزیت ژاپنی میشی (名刺) نامیده می شود. معمولاً نام شرکت را در بالا در بزرگترین چاپ نشان میدهد، پس از آن عنوان شغل و سپس نام فرد را نشان میدهد.
این اطلاعات در یک طرف با حروف ژاپنی و در پشت آن اغلب با حروف لاتین نوشته شده است. سایر اطلاعات تماس مهم معمولاً ارائه می شود، مانند آدرس محل کار، شماره تلفن و شماره فکس. Meishi همچنین ممکن است
حاوی یک کد QR برای ارائه جزئیات تماس به شکل قابل خواندن توسط ماشین باشد، اما این هنوز به یک عمل گسترده تبدیل نشده است. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2007، کمتر از 3٪ از مردم ژاپن یک میشی دارند که یک کد QR روی آن چاپ شده است.
ارائه میشی خود به شخص دیگر بیشتر از دنیای غرب رسمی و تشریفاتی است. کارت باید در دو گوشه بالا نگه داشته شود، رو به بالا و چرخانده شود تا توسط فردی که میشی را دریافت می کند، بخواند و با هر دو دست آن را از دو گوشه پایین می گیرد.
قرار دادن انگشتان روی نام یا اطلاعات دیگر، بی ادبی محسوب می شود. پس از دریافت میشی، انتظار می رود که شخص کارت را بخواند و نام و رتبه شخص را یادداشت کند. سپس باید از طرف مقابل تشکر کرد و «چودای ایتاشیماسو» («کارت نام تو را قبول دارم») یا «چودای شیماسو» گفت و سپس تعظیم کرد.
زمانی که میشی بین طرفینی با موقعیت های مختلف رد و بدل می شود، مثلاً بین رئیس یک شرکت و یکی از مدیران میانی، شایسته است که شخص پایین تر کارت بازرگانی خود را به گونه ای تمدید کند که در زیر یا پایین باشد. میشی توسط فردی که در موقعیت بالاتری قرار دارد گسترش می یابد.
Meishi باید در یک کیف چرمی هوشمند نگهداری شود که گرم یا فرسوده نشود، که هر دو نشانه بی احترامی یا بی فکری تلقی می شوند. میشی دریافتی نباید روی آن نوشته یا در جیب گذاشته شود. درست در نظر گرفته می شود که میشی در پشت کیف چرمی قرار گیرد. اگر میشی در یک میز ارائه می شود، گیرنده میشی را در بالای کیف چرمی نگه می دارد تا زمانی که از میز خارج شود. اگر چند نفر در جلسه حضور داشته باشند و یکی چندین میشی دریافت کند، نفری که بالاترین رتبه را دارد روی کیف چرمی و بقیه در کنار آن روی میز نگه داشته می شود.
نحوه برخورد گیرنده با میشی ارائه کننده نشان دهنده نحوه برخورد گیرنده با ارائه دهنده است. اعمالی مانند تا کردن کارت از وسط یا قرار دادن میشی مجری در جیب پشتی، توهین محسوب می شود.
مدیران یا مقامات ژاپنی معمولاً دو میشی دارند: یکی به زبان ژاپنی و برای هموطنان ژاپنی، با استفاده از ترتیب اسامی ژاپنی (اول نام خانواده)، و دیگری در نظر گرفته شده برای خارجی ها، با نام به ترتیب غربی (نام خانوادگی).
سی دی سایز کارت ویزیت
پیشرفتهای تکنولوژیکی مختلف، «کارتهای تجاری» را که میتوانستند حدود 35 تا 100 مگابایت داده را در خود جای دهند، «کارتهای تجاری» را امکانپذیر ساخت. این سی دی های کارت ویزیت ممکن است مربع، گرد یا مستطیلی باشند اما تقریباً به اندازه یک کارت ویزیت معمولی هستند.
کارت های ویزیت سی دی به گونه ای طراحی شده اند که در سینی 80 میلی متری درایو CD-ROM کامپیوتر قرار بگیرند. آنها در اکثر درایوهای سی دی کامپیوتر قابل پخش هستند، اما در درایوهای دارای شکاف کار نمی کنند. علیرغم توانایی گنجاندن ارائه های پویا و مقدار زیادی داده، این دیسک ها هرگز به عنوان کارت ویزیت مورد استفاده رایج قرار نگرفتند، اگرچه هنوز در دسترس هستند.
با فراگیرتر شدن رایانه های دستی و تلفن های هوشمند، داده های کارت ویزیت به طور فزاینده ای به صورت الکترونیکی از طریق اتصالات بی سیم مستقیم (مانند مادون قرمز، بلوتوث، RFID)، پیامک، برنامه های تخصصی (مانند Bump) یا از طریق یک سرویس ابری (مانند لیکوبو) مبادله می شوند. ). با این حال، یک بار دیگر، این روش های جدید انتقال اطلاعات تجاری هنوز به طور کامل جایگزین کارت ویزیت فیزیکی سنتی نشده اند.