logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

اصول و مبانی جرم انگاری پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
32kib حجم فایل

عنوان: اصول و مبانی جرم انگاری پایان نامه

جرم انگاری یا جرم انگاری در جرم شناسی «فرآیندی است که طی آن رفتارها و افراد به جرم و جنایت تبدیل می شوند».

اعمال حقوقی قبلی ممکن است با قانون یا تصمیم قضایی به جرم تبدیل شود. با این حال، معمولاً در قواعد تفسیر قانونی یک فرض صوری در برابر اعمال ماسبقانه قوانین وجود دارد و تنها استفاده از کلمات صریح توسط قانونگذار ممکن است این فرض را رد کند. قدرت قضات برای وضع قوانین جدید و جرم انگاری گذشته نگر رفتار نیز دلسرد شده است.

به شیوه ای کمتر آشکار، در مواردی که قوانین به طور دقیق اجرا نشده اند، اعمال ممنوع شده توسط آن قوانین نیز ممکن است از طریق اجرای قانونی مؤثرتر یا متعهدتر جرم انگاری شوند. فرآیند جرم انگاری از طریق نهادهای اجتماعی از جمله مدارس، خانواده و نظام عدالت کیفری صورت می گیرد.

مشکلات
در مورد ماهیت و میزان سهمی که قربانیان جنایت باید انجام دهند، تردیدهایی وجود دارد. اما همانطور که Garkawe (2001) نشان می دهد، رابطه بین بزه دیده شناسی و جرم شناسی مشکل ساز شده است.

نگرانی این است که در دیالکتیک رئالیسم راست و رئالیسم چپ، تمرکز بر قربانی حقوق قربانیان خاص را به طور گزینشی ترویج می‌کند و از این فرض حمایت می‌کند که برخی از حقوق قربانیان مهم‌تر از حقوق یا ارزش‌های رقیب در جامعه هستند.

برای مثال، یک فمینیست اسلامی ممکن است به دنبال سازگاری با زنان به‌عنوان قربانی باشد و بنابراین، خواستار جرم‌زدایی از سقط جنین، زنا و اغواگری باشد (زینا در قوانین شرعی جرم حدود است)، و جرم‌انگاری خشونت خانگی و آزار جنسی.

در تئوری رسمی منتشر شده آکادمیک، طبقه حاکم واقعی یک جامعه به دیدگاهی موقتی در مورد اینکه آیا اعمال یا رفتار خاصی مضر یا مجرمانه هستند، می رسد. از نظر تاریخی، این یک نظریه با شواهد علمی، پزشکی، با تغییرات سیاسی اصلاح می‌شود و نظام عدالت کیفری ممکن است آن موضوعات را جرم تلقی کند یا نکند.

برعکس، وقتی سیاست محلی تشخیص می‌دهد که دیگر جرم نیست، ممکن است جرم‌زدایی شوند.

به عنوان مثال، توصیه شماره R (95) 12 که توسط کمیته وزرای شورای اروپا در مورد مدیریت عدالت کیفری به تصویب رسید، از اینکه سیاست های جنایی مانند جرم زدایی، غیرقانونی کردن یا انحراف، و میانجیگری باید تا حد امکان اتخاذ شود. اما بحث نظم و قانون بین سیاستمداران راست و چپ اغلب سطحی و غیرعلمی است و سیاست‌ها را بر اساس جذابیت آن‌ها برای رأی‌دهندگان ناآگاه به جای تحقیقات درست انجام می‌دهد.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
32kib حجم فایل