logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

طرح توجیهی تولید زعفران

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت

طرح توجیهی تولید زعفران

داشتن طرح توجیهی کشت زعفران سال 99 به شخص سرمایه گذار کمک میکند تا از هزینه های اولیه و جاری و میزان سود اطلاع پیدا کند تا دیگر نیازی به صرف هزینه های زیاد مشاوره نباشد، یک طرح توجیهی مقدار هزینه های لازم برای کاشت، داشت و برداشت زعفران را براورد میکند تا کشاورزان و سرمایه گذاران با کمک آن به بیشترین درآمد کاشت زعفران دست پیدا کنند.

زعفران (/ˈsæfrən, -rɒn/) ادویه ای است که از گل Crocus sativus به دست می آید که معمولاً به عنوان “زعفران زعفران” شناخته می شود. کلاله و سبک‌های زرشکی زنده که نخ نامیده می‌شوند، جمع‌آوری و خشک می‌شوند تا عمدتاً به عنوان چاشنی و رنگ‌کننده در غذا استفاده شوند. اگرچه تردیدهایی در مورد منشأ آن وجود دارد، اعتقاد بر این است که منشأ زعفران ایران است.

اما یونان و بین النهرین نیز به عنوان منطقه احتمالی منشأ این گیاه پیشنهاد شده است. کروکوس زعفرانی به آرامی در بیشتر مناطق اوراسیا تکثیر شد و بعداً به بخش‌هایی از شمال آفریقا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه منتقل شد.

استو

طعم زعفران و رایحه یودفرم یا یونجه مانند از فیتوکمیکال های پیکروکروسین و سافرانال حاصل می شود.همچنین حاوی رنگدانه کاروتنوئیدی به نام کروسین است که رنگ طلایی مایل به زرد غنی را به ظروف و منسوجات می بخشد.

تاریخ ثبت شده آن در یک رساله گیاه شناسی آشوری در قرن هفتم قبل از میلاد گواهی شده است، و هزاران سال است که تجارت و استفاده می شود. تا سال 2018، ایران حدود 88 درصد از کل زعفران جهان را تولید کرده است. زعفران با قیمت 5000 دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم یا بیشتر، مدتهاست که گرانترین ادویه جهان از نظر وزن بوده است.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند