logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

مبانی بانک داری و مدیریت بانک جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
7.680kib حجم فایل

عنوان: مبانی بانک داری و مدیریت بانک جزوات دانشگاهی

مبانی بانکداری و مدیریت بانک در ﺑﺎزار ﭘﻮل ﻧﻬﺎدﻫﺎي ﻣﺎﻟﻲ، اﻋﻢ از ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎي ﺗﺠﺎري، ﻣﺆﺳﺴﺎت ﭘﺲ اﻧﺪاز و اﺗﺤﺎدﻳﻪ ﻫﺎي اﻋﺘﺒﺎري وﺟﻮد دارﻧﺪ .

بانک مؤسسه مالی است که از مردم سپرده می‌پذیرد و همزمان وام می‌دهد. فعالیت های وام دهی می تواند به طور مستقیم توسط بانک یا به طور غیرمستقیم از طریق بازار سرمایه انجام شود.

در حالی که بانک ها نقش مهمی در ثبات مالی و اقتصاد یک کشور ایفا می کنند، اکثر حوزه های قضایی درجه بالایی از مقررات را بر بانک ها اعمال می کنند. اکثر کشورها سیستمی به نام بانکداری ذخایر کسری را نهادینه کرده‌اند که بر اساس آن بانک‌ها دارایی‌های نقدی معادل تنها بخشی از بدهی‌های جاری خود را در اختیار دارند.

علاوه بر سایر مقرراتی که برای تضمین نقدینگی در نظر گرفته شده است، بانک‌ها عموماً مشمول حداقل الزامات سرمایه بر اساس مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی سرمایه، یعنی توافقنامه بازل هستند.

بانکداری به معنای امروزی آن در قرن چهاردهم در شهرهای پررونق ایتالیای دوره رنسانس تکامل یافت، اما از بسیاری جهات به عنوان ادامه ایده ها و مفاهیم اعتبار و وام که ریشه در دنیای باستان داشت، عمل کرد.

در تاریخ بانکداری، تعدادی از سلسله‌های بانکی – به ویژه مدیسی‌ها، فوگرها، ولزرها، برنبرگ‌ها و روچیلدها – در طول قرن‌ها نقش محوری داشته‌اند. قدیمی ترین بانک خرده فروشی موجود، Banca Monte dei Paschi di Siena (تاسیس در 1472) است، در حالی که قدیمی ترین بانک تجاری موجود، بانک Berenberg (تاسیس در 1590) است.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
7.680kib حجم فایل