logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

پروژه سازههای بتنآرمه – ساختمان مسکونی 6 طبقه جزوات دانشگاهی

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
4.385kib حجم فایل

عنوان: پروژه سازههای بتنآرمه – ساختمان مسکونی 6 طبقه جزوات دانشگاهی

ساخت و ساز یک اصطلاح کلی به معنای هنر و علم تشکیل اشیا، سیستم ها یا سازمان ها است.این از کلمه لاتین constructio (از com- “با هم” و struere “انباشته کردن”) و ساخت فرانسوی قدیمی آمده است. «ساختن» یک فعل است: عمل ساختن، و اسم ساختن است: چگونه چیزی ساخته می شود یا ماهیت ساختار آن.

در پرکاربردترین زمینه، ساخت و ساز فرآیندهای مربوط به تحویل ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها، تأسیسات صنعتی و فعالیت‌های مرتبط را تا پایان عمرشان پوشش می‌دهد. معمولاً با برنامه ریزی، تأمین مالی و طراحی شروع می شود که تا زمانی که دارایی ساخته و آماده استفاده شود ادامه می یابد. ساخت و ساز همچنین تعمیرات و تعمیرات، هرگونه کار برای توسعه، گسترش و بهبود دارایی و در نهایت تخریب، برچیدن یا از کار انداختن آن را پوشش می دهد.

صنعت ساخت و ساز سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی (GDP) بسیاری از کشورها دارد. هزینه های جهانی برای فعالیت های ساختمانی در سال 2012 حدود 4 تریلیون دلار بود. در سال 2022، هزینه های صنعت ساخت و ساز از 11 تریلیون دلار در سال فراتر رفت که معادل حدود 13 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است. پیش‌بینی می‌شود که این هزینه در سال 2030 به حدود 14.8 تریلیون دلار افزایش یابد.

اگرچه صنعت ساختمان باعث توسعه اقتصادی می شود و مزایای غیر پولی بسیاری برای بسیاری از کشورها به همراه دارد، اما یکی از خطرناک ترین صنایع است. به عنوان مثال، حدود 20٪ (1061) از تلفات صنعت ایالات متحده در سال 2019 در ساخت و ساز رخ داده است.

اولین کلبه ها و پناهگاه ها با دست یا با ابزار ساده ساخته می شدند. با رشد شهرها در عصر مفرغ، طبقه ای از صنعتگران حرفه ای مانند آجرپزان و نجاران ظاهر شدند. گاه از برده ها برای کارهای ساختمانی استفاده می شد. در قرون وسطی، صنعتگران صنعتگر به صورت اصناف سازماندهی می شدند. در قرن نوزدهم، ماشین‌های بخار و بعدها وسایل نقلیه دیزلی و الکتریکی مانند جرثقیل، بیل مکانیکی و بولدوزر ظاهر شدند.

ساخت و ساز سریع در قرن بیست و یکم به طور فزاینده ای محبوب شده است. برخی برآوردها حاکی از آن است که 40 درصد از پروژه های ساختمانی در حال حاضر ساخت و ساز سریع هستند.

بیکاری پیامد مستقیم رکود اقتصادی است که منجر به کاهش مشاغل و کاهش فرصت های شغلی شده است. این کمبود اشتغال باعث مشکلات اقتصادی بیشتر شده است زیرا افرادی که بیکار هستند قادر به پرداخت منظم بدهی ها نیستند و این امر منجر به افزایش اقساط و ورشکستگی می شود.

علاوه بر این، کسب‌وکارها به دلیل کمبود مشتری و افزایش هزینه‌های فعالیت در یک محیط رکود، در تلاش برای باز ماندن هستند. در نتیجه، افراد بیشتری بیکار می مانند که منجر به کاهش بیشتر هزینه های مصرف کننده و مارپیچ نزولی اقتصاد می شود.
مراحل چگونه تبدیل شویم
یک پیشینه فنی قوی ایجاد کنید. برای تبدیل شدن به یک سازنده پروژه، باید مهارت های فنی قوی در زمینه هایی مانند مهندسی سیستم، مهندسی نرم افزار، طراحی و توسعه پایگاه داده و مدیریت پروژه داشته باشید.
تجربه به دست آوردن. اکثر کارفرمایان به دنبال سازندگان پروژه با حداقل چند سال تجربه در زمینه های تخصصی مربوطه خود هستند. بنابراین، قبل از تلاش برای تبدیل شدن به یک سازنده پروژه، کسب تجربه در زمینه هایی که می خواهید در آنها تخصص داشته باشید، مهم است.
مهارت های ارتباطی قوی را توسعه دهید. به عنوان سازنده پروژه، باید بتوانید به طور موثر با سهامداران، اعضای تیم و مشتریان ارتباط برقرار کنید. توسعه مهارت های ارتباطی قوی به اطمینان از تکمیل موفقیت آمیز پروژه کمک می کند.

گواهینامه های لازم را دریافت کنید. بسته به نوع پروژه هایی که روی آنها کار خواهید کرد، ممکن است گواهینامه های خاصی وجود داشته باشد که باید آنها را دریافت کنید. قبل از تلاش برای تبدیل شدن به یک سازنده پروژه مطمئن شوید که از این موارد آگاه هستید.

مجموعه ای از پروژه ها را توسعه دهید. ایجاد مجموعه ای از پروژه های تکمیل شده راهی عالی برای نشان دادن توانایی شما به کارفرمایان بالقوه است. این باید شامل توضیحات مفصلی از پروژه هایی باشد که روی آنها کار کرده اید و همچنین هر موفقیت و چالشی که با آن روبرو شده اید.

شبکه. ایجاد روابط قوی با سایر متخصصان این صنعت گام مهمی برای تبدیل شدن به یک سازنده پروژه موفق است. شبکه‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد فناوری‌ها و روندهای جدید مطلع شوید و همچنین راه‌های شغلی و ارتباطات را برای شما فراهم کند.
ظهور آموزش آنلاین تأثیر قابل توجهی بر تجربه سنتی کالج داشته است. از آنجایی که دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی بیشتری دوره های آنلاین ارائه می دهند، دانش آموزان این فرصت را دارند که اهداف آموزشی خود را از طریق یک پلت فرم انعطاف پذیرتر و راحت تر دنبال کنند. این امر باعث شده است که دانش‌آموزان در کنار دستیابی به آموزش با کیفیت بالا، تعادل بین تعهدات کاری و تحصیلی را آسان‌تر کنند.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
4.385kib حجم فایل