logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

بررسي عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک، در میان مشتریان بانک ملي مرکزی شهرستان كاشان پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
996kib حجم فایل

عنوان:بررسي عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک، در میان مشتریان بانک ملي مرکزی شهرستان كاشان پایان نامه

بانکداری آنلاین که با نام‌های بانکداری اینترنتی، بانکداری مجازی، وب‌بانک یا بانکداری خانگی نیز شناخته می‌شود، سیستمی است که مشتریان یک بانک یا سایر مؤسسات مالی را قادر می‌سازد تا از طریق وب‌سایت مؤسسه مالی یا برنامه تلفن همراه، طیف وسیعی از تراکنش‌های مالی را انجام دهند. از اوایل دهه 2000، این رایج ترین راه برای دسترسی مشتریان به حساب های بانکی خود شده است.

تصویری از Frankfurter Volksbank که تراکنش های بانکداری الکترونیکی را نشان می دهد.

سیستم بانکداری آنلاین معمولاً به سیستم بانکداری اصلی که توسط یک بانک اداره می‌شود وصل می‌شود یا بخشی از آن است تا علاوه بر یا به جای شعبه بانکی تاریخی، دسترسی مشتریان به خدمات بانکی را فراهم کند.

بانکداری آنلاین با کاهش وابستگی به شبکه شعب، هزینه عملیاتی بانک ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و با کاهش نیاز به مراجعه به بانک شعبه و همچنین امکان انجام تراکنش های بانکی حتی در صورت بسته بودن شعب، راحتی را برای برخی از مشتریان فراهم می کند.

بانکداری اینترنتی خدمات بانکداری شخصی و شرکتی را ارائه می دهد که ویژگی هایی مانند پرداخت الکترونیکی، مشاهده موجودی حساب، دریافت صورت حساب، بررسی تراکنش های اخیر و انتقال پول بین حساب ها را ارائه می دهد.

برخی از بانک‌ها به‌عنوان یک «بانک مستقیم» یا «نئوبانک» فعالیت می‌کنند که تماماً از طریق اینترنت یا اینترنت و تلفن بدون داشتن شعبه‌های فیزیکی با تکیه کامل به تسهیلات بانکی آنلاین خود فعالیت می‌کنند.

پیش درآمد خدمات بانکداری آنلاین مدرن، بانکداری از راه دور به صورت الکترونیکی و تلفنی از اوایل دهه 1980 بود. اصطلاح «آنلاین» در اواخر دهه 1980 رایج شد و به استفاده از ترمینال، صفحه کلید و تلویزیون یا مانیتور برای دسترسی به سیستم بانکی با استفاده از خط تلفن اشاره داشت. «بانکداری خانگی» همچنین می‌تواند به استفاده از صفحه‌کلید عددی برای ارسال صداهای خط تلفن همراه با دستورالعمل‌ها به بانک اشاره داشته باشد.

ظهور بانکداری کامپیوتری

اولین خدمات بانکداری خانگی در دسامبر 1980 توسط United American Bank، یک بانک محلی با دفتر مرکزی در ناکسویل، تنسی به مصرف کنندگان ارائه شد. United American با Radio Shack همکاری کرد تا یک مودم سفارشی ایمن برای رایانه TRS-80 خود تولید کند که به مشتریان بانک اجازه می دهد به طور ایمن به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشند.

خدماتی که در سال‌های اول آن ارائه می‌شد شامل پرداخت صورت‌حساب، بررسی مانده حساب، و درخواست‌های وام، و همچنین دسترسی به بازی، ماشین حساب بودجه و مالیات و روزنامه‌های روزانه بود. هزاران مشتری 25 تا 30 دلار در ماه برای این خدمات پرداخت می کردند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
996kib حجم فایل