logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

تحلیل آماری امواج گرمایی در دامنه های جنوبی البرز پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
756kib حجم فایل

عنوان: تحلیل آماری امواج گرمایی در دامنه های جنوبی البرز پایان نامه

موج گرما(یا موج گرما)، که گاهی اوقات به عنوان گرمای شدید شناخته می‌شود، دوره‌ای از هوای غیرعادی گرم است. رطوبت بالا اغلب امواج گرما را همراهی می‌کند. این امر به ویژه در کشورهای دارای آب و هوای اقیانوسی صادق است. تعاریف متفاوت است اما مشابه است.

ما معمولاً یک موج گرما را نسبت به آب و هوای معمول در منطقه و دمای معمولی فصل اندازه گیری می کنیم.

دمایی را که افراد دارای آب و هوای گرمتر طبیعی می دانند را می توان موج گرما در مناطق خنک تر نامید. اگر دماهای گرم خارج از الگوی آب و هوای معمولی برای آن منطقه باشد، چنین خواهد بود

امواج گرما از دهه 1950 تقریباً در همه جا در خشکی مکررتر و شدیدتر شده است. این به دلیل تغییرات آب و هوایی است.

امواج گرما زمانی شکل می‌گیرند که یک ناحیه با فشار بالا در اتمسفر بالایی تقویت می‌شود و برای چند روز تا چند هفته در یک منطقه باقی می‌ماند.این گرما را در نزدیکی زمین به دام می اندازد.

امواج گرما اغلب اثرات پیچیده ای بر اقتصاد انسان دارد. آنها بهره وری نیروی کار را کاهش می دهند، فرآیندهای کشاورزی و صنعتی را مختل می کنند و به زیرساخت های نامناسب برای گرمای شدید آسیب می رسانند. امواج گرمای شدید باعث شکست فاجعه بار محصولات و هزاران مرگ در اثر گرمازا شده است.

آنها خطر آتش سوزی در مناطق خشکسالی را افزایش داده اند. آنها می توانند منجر به قطع برق گسترده شوند زیرا مردم بیشتر از تهویه مطبوع استفاده می کنند. موج گرما به عنوان آب و هوای شدید به حساب می آید. برای سلامتی انسان خطرناک است زیرا گرما و نور خورشید بر سیستم خنک کننده بدن انسان غلبه می کند. معمولاً تشخیص امواج گرما با استفاده از ابزارهای پیش بینی امکان پذیر است. این به مقامات اجازه می دهد تا اخطار صادر کنند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
756kib حجم فایل