logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

آدم های سمی پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
3.156kib حجم فایل

عنوان: آدم های سمی پایان نامه

آدم های سمی

سندرم شوک سمی (TSS) وضعیتی است که توسط سموم باکتریایی ایجاد می شود. علائم ممکن است شامل تب، بثورات پوستی، لایه برداری پوست و فشار خون پایین باشد. همچنین ممکن است علائم مربوط به عفونت زمینه‌ای خاص مانند ورم پستان، استئومیلیت، فاسیای نکروزان یا پنومونی وجود داشته باشد.

TSS معمولاً توسط باکتری هایی از نوع استرپتوکوک پیوژن یا استافیلوکوک اورئوس ایجاد می شود، اگرچه سایرین نیز ممکن است درگیر باشند. سندرم شوک سمی استرپتوکوک گاهی اوقات به عنوان سندرم شبه شوک سمی (TSLS) نامیده می شود. مکانیسم زیربنایی شامل تولید سوپرآنتی ژن ها در طی عفونت تهاجمی استرپتوکوک یا عفونت استافیلوکوک موضعی است.

عوامل خطر برای نوع استافیلوکوک عبارتند از استفاده از تامپون های بسیار جاذب، ضایعات پوستی در کودکان خردسال که با تب، فشار خون پایین، بثورات پوستی، استفراغ و/یا اسهال، و نارسایی چند عضوی مشخص می شود. تشخیص معمولاً بر اساس علائم است.

درمان شامل مایعات داخل وریدی، آنتی بیوتیک، برش و تخلیه آبسه و احتمالا ایمونوگلوبولین داخل وریدی است.

نیاز به برداشتن سریع بافت عفونی از طریق جراحی در افرادی که علت استرپتوکوک دارند، اگرچه معمولاً توصیه می‌شود، شواهد ضعیفی از آن پشتیبانی می‌کنند.

برخی به تاخیر انداختن دبریدمان جراحی را توصیه می کنند. خطر کلی مرگ در بیماری استرپتوکوک حدود 50 درصد و در بیماری استافیلوکوک 5 درصد است.مرگ ممکن است در عرض 2 روز رخ دهد.

در ایالات متحده، TSS استرپتوکوک در حدود 3 در هر 100000 در سال و TSS استافیلوکوک در حدود 0.5 در هر 100000 در سال رخ می دهد. این وضعیت در کشورهای در حال توسعه شایع تر است.

اولین بار در سال 1927 توصیف شد. به دلیل همراهی با تامپون های بسیار جاذب، این محصولات از فروش حذف شدند.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
3.156kib حجم فایل