logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

تغيير نظام ارزشها در افراد بزهكار پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
126kib حجم فایل

عنوان: تغيير نظام ارزشها در افراد بزهكار پایان نامه

افراد بزهكار

رفتار مجرمانه توسط قوانین حوزه های قضایی خاص تعریف می شود و گاهی اوقات تفاوت های زیادی بین کشورها و حتی در داخل کشورها در مورد اینکه چه نوع رفتاری ممنوع است وجود دارد.

رفتاری که در یک کشور یا حوزه قضایی قانونی است ممکن است در کشور دیگر مجرمانه باشد و فعالیتی که در یک حوزه قضایی به عنوان یک تخلف ناچیز در نظر گرفته می‌شود، ممکن است در جای دیگر جرم جدی محسوب شود. تغییر زمان و نگرش اجتماعی ممکن است منجر به تغییراتی در قوانین کیفری شود، به طوری که رفتاری که زمانی مجرمانه بوده ممکن است قانونی شود.

به عنوان مثال، سقط جنین که زمانی جز در غیرمعمول ترین شرایط ممنوع بود، اکنون در بسیاری از کشورها قانونی است، همانطور که رفتار همجنس گرایی در خلوت بین بزرگسالان رضایتمند در اکثر کشورهای غربی، هر چند در برخی از نقاط جهان یک جرم جدی باقی می ماند.

زمانی که جنایی، خودکشی و اقدام به خودکشی در برخی از حوزه های قضایی از محدوده قوانین کیفری خارج شده است. در واقع، در ایالت اورگان ایالات متحده، قانون مرگ با کرامت (مصوب در سال 1997) به افراد بیمار لاعلاج اجازه می دهد تا با استفاده از داروهای کشنده تجویز شده توسط پزشک به زندگی خود پایان دهند.

با این وجود، روند کلی به سمت افزایش دامنه حقوق کیفری به جای کاهش آن بوده است و بیشتر دیده می شود که قوانین به جای لغو جرایم موجود، جرایم کیفری جدیدی را ایجاد می کنند. فناوری های جدید فرصت های جدیدی را برای سوء استفاده از آنها ایجاد کرده است که منجر به ایجاد محدودیت های قانونی جدید شده است.

همانطور که اختراع وسیله نقلیه موتوری منجر به توسعه مجموعه ای از قوانین کیفری شد که برای تنظیم استفاده از آن طراحی شده بودند، استفاده گسترده از رایانه و به ویژه اینترنت نیاز به قانون گذاری در برابر انواع سوء استفاده ها و کلاهبرداری های جدید را ایجاد کرده است. یا کلاهبرداری های قدیمی به روش های جدید.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
126kib حجم فایل