logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

تبیین مؤلفه های فضای شهری ویژهی سالمندان با رویکرد روانشناسی محیطی(مطالعه موردی: منطقه 8 شهر شیراز) پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
1.801kib حجم فایل

 

عنوان: تبیین مؤلفه های فضای شهری ویژهی سالمندان با رویکرد روانشناسی محیطی(مطالعه موردی: منطقه 8 شهر شیراز) پایان نامه

پارک های جیبی معمولاً در زمین های کوچک، منفرد، با شکل نامنظم و آسیب فیزیکی ایجاد می شوند. از آنجایی که این قطعات ممکن است برای توسعه تجاری مساعد نباشند، زمینی که در آن قرار دارند اغلب نسبتاً ارزان است و تبدیل قطعه نادیده گرفته شده به فضای عمومی یا سبز ممکن است تنها فرصت مناسب برای توسعه مجدد باشد.بنابراین، استقرار و ایجاد پارک‌های جیبی به‌جای برنامه‌ریزی اصلی عمدی، محصول فرصت‌طلبانه شرایط محیطی است.

به دلیل اندازه کوچکشان، پارک های جیبی معمولاً به یک جمعیت بیش از حد محلی خدمت می کنند، و فرصت های محدود برای شکل و عملکرد پارک به شدت با این نیازهای جامعه محلی مرتبط است. به عنوان مثال، یک پارک جیبی در یک منطقه تجاری ممکن است میزها و صندلی‌های کارمندان را برای استراحت برای ناهار در اولویت قرار دهد، در حالی که یک پارک جیبی در یک منطقه مسکونی ممکن است ساختاری را برای بازی کودکان در اولویت قرار دهد.

در نتیجه، توسعه پارک های جیبی به طور کلی مستلزم مشارکت عمومی و همکاری گسترده بین اعضای جامعه، معماران منظر، مقامات شهرداری، و نهادهای محلی مانند مشاغل یا مدارس است.از طریق این سازمان اجتماعی، توسعه پارک های جیبی برنامه ریزی مردمی را ترویج می کند و روابط بین ساکنان و مقامات محلی را تقویت می کند.

برخلاف پارک‌های بزرگ‌تر، پارک‌های جیبی گاهی اوقات به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در صورت عدم استفاده، حصارکشی و قفل شوند.

سالمندان محدوده سنی افرادی است که به امید به زندگی نزدیک می شوند و از آنها فراتر می رود. به افراد سالمند نیز گفته می شود: افراد مسن، سالخورده، سالخوردگان، سالمندان، شهروندان سالخورده یا سالمندان.

سالمندی مرحله بیولوژیکی معینی نیست: سن تقویمی که با عنوان “پیری” مشخص می شود از نظر فرهنگی و تاریخی متفاوت است.برخی از رشته‌ها و حوزه‌ها بر سالمندی و سالمندی تمرکز می‌کنند، مانند فرآیندهای ارگانیک پیری (پیری)،مطالعات پزشکی فرآیند پیری (جرونتولوژی)، بیماری‌هایی که افراد مسن را مبتلا می‌کنند (سالمندان)،  فناوری برای حمایت از جامعه سالخورده (فناوری نسل دوم) و فعالیت های تفریحی و ورزشی مناسب برای افراد مسن (مانند ورزش سالمندان).

افراد مسن اغلب توانایی های بازسازی محدودی دارند و نسبت به بزرگسالان جوان تر مستعد ابتلا به بیماری و آسیب هستند. آنها با مشکلات اجتماعی مرتبط با بازنشستگی، تنهایی و سن مواجه هستند.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
1.801kib حجم فایل