logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

تکنولوژی اطلاعات در مدیریت آموزشی پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
648kib حجم فایل

عنوان: تکنولوژی اطلاعات در مدیریت آموزشی پایان نامه

فناوری اطلاعات (IT) مجموعه‌ای از زمینه‌های مرتبط است که شامل سیستم‌های رایانه‌ای، نرم‌افزار، زبان‌های برنامه‌نویسی و پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات است. فناوری اطلاعات بخشی از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را تشکیل می دهد.

سیستم فناوری اطلاعات (سیستم IT) به طور کلی یک سیستم اطلاعاتی، یک سیستم ارتباطی، یا به عبارت دقیق‌تر، یک سیستم کامپیوتری – شامل تمام سخت‌افزار، نرم‌افزار و تجهیزات جانبی – است که توسط گروه محدودی از کاربران فناوری اطلاعات و یک فناوری اطلاعات اداره می‌شود. پروژه معمولاً به راه اندازی و پیاده سازی یک سیستم فناوری اطلاعات اشاره دارد.

اگرچه انسان ها از زمانی که اولین سیستم های نوشتاری توسعه یافته اند، اطلاعات را ذخیره، بازیابی، دستکاری و ارتباط می دهند، واژه فناوری اطلاعات به معنای امروزی آن برای اولین بار در مقاله ای در سال 1958 که در هاروارد بیزینس ریویو منتشر شد، ظاهر شد.

نویسندگان هارولد جی لیویت و توماس ال ویسلر اظهار داشتند که “فناوری جدید هنوز یک نام ثابت ندارد. ما آن را فناوری اطلاعات (IT) می نامیم.” تعریف آنها شامل سه دسته است: تکنیک های پردازش، استفاده از روش های آماری و ریاضی برای تصمیم گیری، و شبیه سازی تفکر مرتبه بالاتر از طریق برنامه های کامپیوتری.

این اصطلاح معمولاً به عنوان مترادف رایانه و شبکه های رایانه ای استفاده می شود، اما سایر فناوری های توزیع اطلاعات مانند تلویزیون و تلفن را نیز در بر می گیرد. چندین محصول یا خدمات در یک اقتصاد با فناوری اطلاعات مرتبط هستند، از جمله سخت افزار کامپیوتر، نرم افزار، الکترونیک، نیمه هادی ها، اینترنت، تجهیزات مخابراتی، و تجارت الکترونیک.

بر اساس فناوری های ذخیره سازی و پردازش به کار رفته، می توان چهار مرحله متمایز از توسعه فناوری اطلاعات را تشخیص داد: پیش مکانیکی (3000 قبل از میلاد – 1450 پس از میلاد)، مکانیکی (1450-1840)، الکترومکانیکی (1840-1940) و الکترونیکی (1940). برای ارائه).

فناوری اطلاعات نیز شاخه ای از علوم کامپیوتر است که می توان آن را مطالعه کلی رویه، ساختار و پردازش انواع مختلف داده ها تعریف کرد. همانطور که این رشته در سراسر جهان به تکامل خود ادامه می دهد، اولویت و اهمیت کلی آن نیز افزایش یافته است، جایی که ما شروع به معرفی دوره های مرتبط با علوم کامپیوتر در آموزش K-12 می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
648kib حجم فایل