logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

مجاری دخالت علم کلام در اصول فقه پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
919kib حجم فایل

عنوان: مجاری دخالت علم کلام در اصول فقه پایان نامه

اصول فقه، فلسفه و نظریه حقوق است. این در درجه اول مربوط به این است که قانون چیست و چه چیزی باید باشد. این شامل سؤالاتی در مورد چگونگی درک افراد و روابط اجتماعی از نظر حقوقی و ارزش‌های موجود در قانون است. کارهایی که فقه به حساب می‌آیند بیشتر فلسفی هستند، اما شامل کارهایی می‌شوند که به رشته‌های دیگر مانند جامعه‌شناسی، تاریخ، سیاست و اقتصاد نیز تعلق دارند.

فقه مدرن در قرن هجدهم آغاز شد و بر اساس اولین اصول حقوق طبیعی، قانون مدنی و حقوق ملل است. فقه عام را می توان هم از نظر نوع سؤالی که محققان به دنبال پاسخ دادن به آن هستند و هم از نظر نظریات فقهی یا مکاتب فکری در مورد اینکه چگونه به آن سؤالات بهترین پاسخ داده می شود، به دسته هایی تقسیم می شود.

فلسفه حقوق معاصر، که به فقه عمومی می پردازد، به مشکلات درونی قانون و نظام های حقوقی و مشکلات حقوقی به عنوان یک نهاد اجتماعی می پردازد که به زمینه سیاسی و اجتماعی بزرگتری که در آن وجود دارد مربوط می شود. قانون طبیعی باستان این ایده است که محدودیت های عینی عقلایی برای قدرت حاکمان قانونگذاری وجود دارد. مبانی قانون از طریق عقل قابل دسترسی است و از همین قوانین طبیعت است که قوانین بشری هر نیرویی که دارند به دست می آورند.

فقه تحلیلی ادغام حقوق طبیعی از چیستی قانون و آنچه باید باشد را رد می کند. هنگام اشاره به جنبه‌های نظام‌های حقوقی، از دیدگاه بی‌طرف و زبان توصیفی استفاده می‌کند.این نظریه‌ها نظریه‌های فقهی مانند پوزیتیویسم حقوقی را در بر می‌گیرد، معتقد است که هیچ ارتباط ضروری بین قانون و اخلاق وجود ندارد و نیروی قانون از حقایق اساسی اجتماعی ناشی می‌شود. قانون تعیین می کند که قانون چیست،

قانون به دلیل کاری که قانونگذاران، وکلا و قضات با آن انجام می دهند، دارای قدرت است. برخلاف فقه تجربی که به دنبال بررسی محتوای مفاهیم حقوقی عامیانه با استفاده از روش‌های علوم اجتماعی است، روش سنتی حقوق طبیعی و فقه تحلیلی، تحلیل فلسفی است. فقه هنجاری به نظریه های «ارزیابی» حقوق می پردازد. به این می پردازد که هدف یا هدف قانون چیست، یا نظریه های اخلاقی یا سیاسی پایه و اساس قانون را فراهم می کنند. این نه تنها به پرسش «قانون چیست؟» می‌پردازد،

بلکه می‌کوشد تا مشخص کند که قانون باید چه کارکردی داشته باشد، یا چه نوع اعمالی باید مشمول مجازات‌های قانونی باشد، و چه نوع مجازات‌هایی باید مجاز باشند.

اصول فقه

جزوه اصول فقه 1

کتاب اصول فقه سمیرا محمدی

جزوه اصول فقه

دانلود رایگان تلخیص اصول فقه مظفر pdf

کتاب اصول فقه

دانلود کتاب اصول فقه pdf

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
919kib حجم فایل