logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

تحلیل بزهدیدگی گردشگران خارجی در حقوق کیفري ایران پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
252kib حجم فایل

عنوان: تحلیل بزهدیدگی گردشگران خارجی در حقوق کیفري ایران پایان نامه

اولین تماسی که متهم با سیستم عدالت کیفری دارد معمولاً با پلیس (یا مجری قانون) است که در مورد تخلف مشکوک تحقیق می کند و دستگیر می شود، اما اگر مظنون برای کل کشور خطرناک باشد، یک سازمان مجری قانون در سطح ملی نامیده می شود. در صورت اقتضا، آژانس‌های مجری قانون یا افسران پلیس این اختیار را دارند که از زور و سایر اشکال اجبار قانونی و ابزاری برای اعمال نظم عمومی و اجتماعی استفاده کنند.

این اصطلاح معمولاً با ادارات پلیس یک ایالت مرتبط است که مجاز به اعمال قدرت پلیس آن ایالت در محدوده مسئولیت قانونی یا سرزمینی تعریف شده هستند. این کلمه از کلمه لاتین politia (“اداره مدنی”) گرفته شده است که خود از یونانی باستان گرفته شده است: πόλις به معنای polis (“شهر”).

اولین نیروی پلیس قابل مقایسه با پلیس امروزی در سال 1667 در زمان پادشاه لوئی چهاردهم در فرانسه تأسیس شد، اگرچه پلیس مدرن معمولاً منشأ خود را به تأسیس پلیس رودخانه تیمز در لندن در سال 1800، پلیس گلاسکو و پلیس ناپلئونی می‌داند. پاریس.

پلیس در درجه اول به حفظ صلح و اجرای قوانین جزایی بر اساس مأموریت و صلاحیت خاص خود توجه دارد. اداره تحقیقات فدرال که در سال 1908 تشکیل شد، به عنوان نهادی شروع به کار کرد که می‌توانست قوانین فدرال خاص را به‌عنوان یک سازمان تحقیقاتی و «سازمان اجرای قانون» در ایالات متحده بررسی و اجرا کند.

اما این تنها بخش کوچکی از کل را تشکیل می‌دهد. فعالیت پلیسی. پلیس مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در زمینه‌های مختلف شامل می‌شود، اما عمده‌ترین آن‌ها به حفظ نظم و ارائه خدمات مربوط می‌شوند.

 

در دوران مدرن، چنین تلاش‌هایی به انجام یک مأموریت مشترک بین سازمان‌های مجری قانون با توجه به مأموریت پلیسی سنتی بازدارندگی از جرم و حفظ نظم اجتماعی کمک می‌کند.

گردشگری عبارت است از سفر برای لذت و فعالیت تجاری برای ارائه و حمایت از چنین سفرهایی.

سازمان جهانی گردشگری، گردشگری را به‌طور کلی‌تر تعریف می‌کند، به این صورت که «فراتر از تصور رایج گردشگری به عنوان محدود به فعالیت‌های تعطیلات است»، به این صورت که مردم «به مکان‌هایی خارج از محیط معمول خود سفر می‌کنند و در آن اقامت می‌کنند تا بیش از یک سال متوالی اوقات فراغت و نه کمتر از 24 ساعت، کسب و کار و اهداف دیگر».

گردشگری می تواند داخلی (در داخل کشور خود مسافر) یا بین المللی باشد و گردشگری بین المللی دارای پیامدهای ورودی و خروجی بر تراز پرداخت های یک کشور است.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
252kib حجم فایل