logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

ﺗﻬﻴﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎي آﻟﻮدﮔﻲ ﺻﻮﺗﻲ ﻛﻼن ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان (ﭘﺎﻳﺶ آﻟﻮدﮔﻲ ﺻﻮﺗﻲ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان) پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
70kib حجم فایل

عنوان: ﺗﻬﻴﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎي آﻟﻮدﮔﻲ ﺻﻮﺗﻲ ﻛﻼن ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان (ﭘﺎﻳﺶ آﻟﻮدﮔﻲ ﺻﻮﺗﻲ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان) پایان نامه

شنوایی تکامل یافته است تا انسان را از تغییرات محیط خود آگاه کند. اما، این حسی است که انسان نمی تواند داوطلبانه روشن و خاموش شود.

صداهایی که می شنویم زمانی که ناخواسته باشند به نویز تبدیل می شوند – زمانی که صداها در فکر کردن، تمرکز کردن، کار کردن، صحبت کردن، گوش دادن یا خوابیدن اختلال ایجاد می کنند.

شهرها با جمعیت فعال، ترافیک جاده‌ای، صنعت و ساخت‌وساز، مکان‌هایی پر سر و صدا هستند. با این حال، سر و صدا منبع اصلی نارضایتی ساکنان شهر است.

سر و صدای شهری بیش از کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. سطح سر و صدا در بسیاری از شهرها می تواند آسیب جدی و طولانی مدت به سلامتی وارد کند.

سر و صدا نه تنها شنوایی، تمرکز و کار را دشوارتر می کند،

سر و صدا خواب را مختل می کند. خواب ناکافی یا بی کیفیت منجر به استرس، خستگی و تغییر در تعادل شیمیایی بدن می شود.

سر و صدا با عملکردهای شناختی از جمله توجه، تمرکز، حافظه، توانایی خواندن و تشخیص صدا تداخل می کند. پیامدهای بلندمدت این اثرات بر رشد کودکان به ویژه قابل توجه است.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سر و صدای ناشی از جاده، راه آهن و ترافیک هوایی منجر به استرس فیزیولوژیکی و روانی می شود که به طور غیرمستقیم ممکن است به بیماری قلبی و فشار خون بالا کمک کند.

قرار گرفتن مزمن یا مکرر در معرض صداهای 85 دسی بل یا بالاتر می تواند باعث کاهش شنوایی شود.

در حالی که سر و صدای شهری ممکن است اجتناب ناپذیر و اجتناب ناپذیر به نظر برسد، حتی متراکم ترین و فعال ترین مکان ها نیز می توانند اقداماتی را برای محدود کردن صدا انجام دهند.

بسیاری از شهرها و ایالت ها قوانینی دارند که صدا را در مناطق مسکونی محدود می کند. با این حال، این قوانین به طور متغیر اجرا می شوند.

در حالی که پیشرفت هایی در محدود کردن نویز در مسیرهای پرواز فرودگاه وجود داشته است، نسبت به سایر مشکلات زیست محیطی، مانند آلودگی هوا، پیشرفت های محدودی در مدیریت صدا در چند دهه گذشته صورت گرفته است.

قوانین محافظتی بهداشتی، توجه به طراحی و برنامه ریزی و بهبود ماشین آلات می تواند سر و صدای ناشی از حمل و نقل، ساخت و ساز، تجهیزات مکانیکی، سرگرمی و رفتار انسان را به حداقل برساند.

منابع نویز شهری
شهرها منابع بسیاری از سر و صدا دارند. بسیاری از منابع مهم و قابل پیشگیری از ترافیک و صنعت ناشی می شوند. ترافیک وسایل نقلیه موتوری معمولاً بزرگترین عامل ایجاد سر و صدا در بیشتر شهرها است.

ترافیک
صدای وسایل نقلیه موتوری، از جمله صدای خودروها، موتورسیکلت ها، اتوبوس ها و قطارها، نتیجه سیستم های کشش وسیله نقلیه شامل موتور، ترمز، اگزوز  رابط چرخ و جاده یا ریل و  جابجایی هوا، که در سرعت های بالا مهم است.

در حالی که خودروهای مدرن برای محدود کردن سر و صدا طراحی شده‌اند، برخی از افراد تغییرات غیرقانونی در سیستم‌های اگزوز انجام می‌دهند که برای ایجاد صدای ناخوشایند طراحی شده‌اند.

آلودگی صوتی سر و صدای ترافیک به طور نامتناسبی بر ساکنانی که در نزدیکی بزرگراه ها و مسیرهای حمل و نقل و حمل و نقل زندگی می کنند تأثیر می گذارد یک کامیون سنگین تقریباً بیست تا سی برابر بیشتر از یک اتومبیل شخصی انرژی صوتی تولید می کند.

وسایل نقلیه واکنش اضطراری منابع مشکل ساز سر و صدا برای ساکنان ساکن در نزدیکی بیمارستان ها یا ایستگاه های پلیس و آتش نشانی هستند.

وسایل نقلیه بهداشتی عمومی هنگام جمع آوری یا جمع کردن زباله صداهای بلند تولید می کنند.

آلارم‌ها و بوق‌های پشتیبان، اشکال نسبتاً جدید اما بسیار ناپسند صدای ترافیک هستند و تا حد زیادی کنترل نشده‌اند.

سر و صدای ترافیک اجتناب ناپذیر نیست. شهرها می توانند با حفظ جاده ها، ساخت موانع صوتی، کاهش سرعت وسایل نقلیه، اعمال تغییرات غیرقانونی وسایل نقلیه، مسیریابی دقیق کامیون های باری، انتخاب اتوبوس های برقی، و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی، صدای ترافیک را به حداقل برسانند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
70kib حجم فایل