logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

مباحثی در برآورد گشتاورهای میانگین و واریانس نمونهای با سیستم پیرسن پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
4kib9 حجم فایل

عنوان: مباحثی در برآورد گشتاورهای میانگین و واریانس نمونهای با سیستم پیرسن پایان نامه

در فیزیک و مکانیک، گشتاور آنالوگ چرخشی نیروی خطی است. به آن لحظه نیرو نیز گفته می شود (که به اختصار به لحظه نیز گفته می شود). این سرعت تغییر تکانه زاویه ای را که به یک جسم جدا شده منتقل می شود، توصیف می کند.

این مفهوم با مطالعات ارشمیدس در مورد استفاده از اهرم ها سرچشمه گرفت که در نقل قول معروف او منعکس شده است: “به من یک اهرم و مکانی برای ایستادن بدهید و من زمین را حرکت خواهم داد”. همانطور که نیروی خطی فشار یا کششی است که به جسم وارد می شود،

گشتاور را می توان به عنوان پیچشی که به یک جسم نسبت به یک نقطه انتخاب شده اعمال می شود در نظر گرفت. گشتاور به عنوان حاصل ضرب بزرگی مولفه عمود نیرو و فاصله خط عمل یک نیرو از نقطه ای که در اطراف آن تعیین می شود، تعریف می شود. برای درک گشتاور نیز می توان از قانون بقای انرژی استفاده کرد. نماد گشتاور به طور معمول است.

حرف کوچک یونانی tau. هنگامی که به عنوان لحظه نیرو نامیده می شود، معمولا با M نشان داده می شود.

در سه بعد، گشتاور یک شبه بردار است. برای ذرات نقطه ای، حاصل ضرب متقاطع بردار جابجایی و بردار نیرو به دست می آید. مقدار گشتاور اعمال شده به یک جسم صلب به سه کمیت بستگی دارد: نیروی اعمال شده، بردار بازوی اهرمی که نقطه ای را که گشتاور در آن اندازه گیری می شود به نقطه اعمال نیرو و زاویه بین نیرو و اهرم متصل می کند.

 

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
4kib9 حجم فایل