logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

استخراج عصاره میوه هندوانه ابوجهل و ارزیابی فعالیت ضد اکسایشی و ضد میکروبی آن در پنیر سفید ایرانی پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
64kib حجم فایل

عنوان: استخراج عصاره میوه هندوانه ابوجهل و ارزیابی فعالیت ضد اکسایشی و ضد میکروبی آن در پنیر سفید ایرانی پایان نامه

هندوانه ابوجهل یک گیاه انگور بیابانی است که در خاک های شنی و خشک می روید. این گیاه بومی حوضه مدیترانه و آسیا است و در میان سواحل غربی شمال آفریقا، به سمت شرق از طریق صحرای صحرا، مصر تا هند پراکنده است و همچنین به سواحل شمالی مدیترانه و دریای خزر می رسد. همچنین در جنوب اروپا و جزایر دریای اژه رشد می کند. در جزیره قبرس در مقیاس کوچک کشت می شود. از قرن چهاردهم میلادی منبع درآمد بوده و هنوز هم صادر می شود.

این گیاه یک ساله یا چند ساله در طبیعت وحشی در مناطق خشک هند است و در شرایط سخت زریک زنده می‌ماند.[9] در واقع می تواند بارندگی سالانه 250 تا 1500 میلی متر (10 تا 59 اینچ) و دمای سالانه 14.8 تا 27.8 درجه سانتی گراد را تحمل کند. این گیاه از سطح دریا تا ارتفاع 1500 متری (4900 فوت) بالاتر از سطح دریا در خاک‌های لوم شنی، خاک‌های زیر بیابانی و سواحل شنی دریا با محدوده pH بین 5.0 و 7.8 رشد می‌کند.[10]

گزارش‌های تاریخی تجارت به سال 1895 بازمی‌گردد که برداشت و تجارت آن در یافای فلسطین برای صادرات به انگلستان تحت نام تجاری کولوسنت ترکی انجام می‌شد. گزارش مختصری از رشد کولوسینت در فلسطین اخیراً در گزارش‌های کنسولی ایالات متحده (1895) منتشر شده است که از آن نکات جالب زیر را انتزاع می‌کنیم: 19 این میوه بین کوه‌های فلسطین و ساحل شرقی دریای مدیترانه به‌وفور رشد می‌کند. از شهر غزه به سمت شمال تا کوه کرمل این گیاه بدون توجه کشاورز رشد می کند، زیرا آب و هوا و خاک برای رشد کامل آن کافی است – نیازهای طبیعی فقط یک خاک شنی و آب و هوای گرم است. میوه ای که در تجارت به کولوسنت ترکی معروف است در ماه های ژوئیه و آگوست قبل از رسیدن کامل توسط دهقانان بومی (فلاحین) جمع آوری می شود و به دلالان یافا فروخته می شود و آنها پوست آن را می گیرند و تفاله آن را خشک می کنند. خورشید، سپس به توپ های کوچک نامنظم قالب گیری می شود، در جعبه ها بسته بندی می شود و عمدتا از طریق انگلستان صادر می شود.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
64kib حجم فایل