logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

فرم پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
221kib حجم فایل

عنوان: فرم پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد پایان نامه

مدرک کارشناسی ارشد یک مدرک تحصیلی تحصیلات تکمیلی است که توسط دانشگاه ها یا کالج ها پس از اتمام دوره تحصیلی اعطا می شود که نشان دهنده تسلط یا نمای کلی یک رشته تحصیلی خاص یا حوزه فعالیت حرفه ای باشد.

مدرک کارشناسی ارشد معمولاً مستلزم مطالعه قبلی در سطح لیسانس است، چه به عنوان مدرک جداگانه یا به عنوان بخشی از یک دوره یکپارچه. در محدوده مورد مطالعه، از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد انتظار می رود که دانش پیشرفته ای از مجموعه تخصصی موضوعات نظری و کاربردی داشته باشند. مهارت های درجه یک در تجزیه و تحلیل، ارزیابی انتقادی، یا کاربرد حرفه ای؛ و توانایی حل مسائل پیچیده و تفکر دقیق و مستقل.

دوره فوق لیسانس به زمان پیدایش دانشگاه‌های اروپایی برمی‌گردد، با یک گاو نر پاپ در سال 1233 حکمی مبنی بر اینکه هرکسی که در دانشگاه تولوز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود باید آزادانه در هر دانشگاه دیگری تدریس کند. معنای اصلی کارشناسی ارشد این بود که فردی که در یک دانشگاه در رتبه (مدرک) کارشناسی ارشد (یعنی معلم) پذیرفته شده است باید در همان رتبه در دانشگاه های دیگر پذیرفته شود.

این به تدریج به عنوان مجوز تدریس رسمی شد. در اصل، استادان و دکترها از هم متمایز نبودند، اما در قرن پانزدهم در دانشگاه‌های انگلیسی مرسوم شد که معلمان دانشکده‌های پایین (هنر و دستور زبان) را استاد و اساتید دانشکده‌های عالی را دکتر می‌نامند.

در ابتدا، لیسانس هنر (BA) برای مطالعه تریو و کارشناسی ارشد هنر (MA) برای مطالعه کوادریویوم اعطا شد.

از اواخر قرون وسطی تا قرن 19 الگوی مدارک تحصیلی این بود که در دانشکده های پایین لیسانس و فوق لیسانس و در دانشکده های عالی لیسانس و دکترا داشته باشند. در ایالات متحده، اولین مدرک کارشناسی ارشد (Magister Artium یا Master of Arts) در دانشگاه هاروارد بلافاصله پس از تأسیس آن اعطا شد.

در اسکاتلند، دانشگاه‌های پیش از اصلاحات (سنت اندروز، گلاسکو، و آبردین) به گونه‌ای توسعه یافتند که مدرک کارشناسی ارشد اسکاتلند اولین مدرک آنها شد، در حالی که در آکسفورد، کمبریج و کالج ترینیتی دوبلین، مدرک کارشناسی ارشد به فارغ‌التحصیلان کارشناسی با درجه خاصی بدون مدرک اعطا شد. بررسی بیشتر از اواخر قرن هفدهم، هدف اصلی آن اعطای عضویت کامل در دانشگاه است.

در هاروارد مقررات 1700 ایجاب می کرد که داوطلبان مدرک کارشناسی ارشد باید امتحان عمومی را بگذرانند، اما در سال 1835 این آزمون سه سال پس از لیسانس به سبک آکسبریج اعطا شد.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
221kib حجم فایل