logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

استفاده از روش های مصنوعی در پیش بینی سری های زمانی آشوب گونه پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
3.749kib حجم فایل

عنوان: استفاده از روش های مصنوعی در پیش بینی سری های زمانی آشوب گونه پایان نامه

هوش مصنوعی (AI) هوش ماشین‌ها یا نرم‌افزارها است که برخلاف هوش انسان‌ها یا حیوانات دیگر. این رشته تحصیلی در علوم کامپیوتر است که ماشین های هوشمند را توسعه و مطالعه می کند. چنین ماشین هایی را می توان AI نامید.

فناوری هوش مصنوعی به طور گسترده در سراسر صنعت، دولت و علم استفاده می شود.

برخی از برنامه های کاربردی برجسته عبارتند از: موتورهای جستجوی وب پیشرفته (مانند جستجوی گوگل)، سیستم های توصیه (استفاده شده توسط یوتیوب، آمازون و نتفلیکس)، درک گفتار انسان (مانند دستیار گوگل، سیری، و الکسا)، اتومبیل های خودران (به عنوان مثال، Waymo)، ابزارهای مولد و خلاق (ChatGPT و هنر هوش مصنوعی)، و بازی و تجزیه و تحلیل فوق بشری در بازی های استراتژی (مانند شطرنج و Go).

آلن تورینگ اولین کسی بود که تحقیقات اساسی در این زمینه انجام داد که او آن را هوش ماشینی نامید.هوش مصنوعی به عنوان یک رشته دانشگاهی در سال 1956 تأسیس شد. این حوزه چرخه‌های متعدد خوش‌بینی را پشت سر گذاشت که با ناامیدی و از دست دادن بودجه همراه بود.

پس از سال 2012، زمانی که یادگیری عمیق از تمام تکنیک های هوش مصنوعی پیشی گرفت، بودجه و علاقه به شدت افزایش یافت، و پس از سال 2017 با معماری ترانسفورماتور.

این منجر به بهار هوش مصنوعی در اوایل دهه 2020 شد، با شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌هایی که عمدتاً در ایالات متحده مستقر هستند و پیشگام پیشرفت‌های چشمگیری در هوش مصنوعی بودند.

زیر زمینه های مختلف تحقیقات هوش مصنوعی حول اهداف خاص و استفاده از ابزارهای خاص متمرکز شده است. اهداف سنتی تحقیقات هوش مصنوعی شامل استدلال، بازنمایی دانش، برنامه ریزی، یادگیری، پردازش زبان طبیعی، ادراک و پشتیبانی از رباتیک است. اهداف مدت.

برای حل این مشکلات، محققان هوش مصنوعی طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های حل مسئله، از جمله جستجو و بهینه‌سازی ریاضی، منطق رسمی، شبکه‌های عصبی مصنوعی، و روش‌های مبتنی بر آمار، تحقیقات عملیاتی و اقتصاد را تطبیق داده و ادغام کرده‌اند. هوش مصنوعی همچنین. بر روانشناسی، زبان شناسی، فلسفه، علوم اعصاب و سایر زمینه ها تکیه می کند.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
3.749kib حجم فایل