logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

تاثیر ویژگیهاي کمیته حسابرسی بر افشاي داوطلبانه شرکت در شرکتهاي پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
53kib حجم فایل

تاثیر ویژگیهاي کمیته حسابرسی بر افشاي داوطلبانه شرکت در شرکتهاي پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پایان نامه

بازار سهام، بازار سهام، یا بازار سهام، مجموعه ای از خریداران و فروشندگان سهام (که به آنها سهام نیز گفته می شود) است که بیانگر ادعاهای مالکیت بر مشاغل است.

اینها ممکن است شامل اوراق بهادار فهرست شده در بورس اوراق بهادار عمومی و همچنین سهامی باشد که فقط به صورت خصوصی معامله می شود، مانند سهام شرکت های خصوصی که از طریق پلت فرم های سرمایه گذاری جمعی به سرمایه گذاران فروخته می شوند. سرمایه گذاری معمولا با در نظر گرفتن استراتژی سرمایه گذاری انجام می شود.

بورس اوراق بهادار بورسی (یا بورسی) است که در آن کارگزاران سهام و معامله گران می توانند سهام (سهام دارایی)، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار را خریداری و بفروشند. بسیاری از شرکت های بزرگ سهام خود را در بورس اوراق بهادار فهرست کرده اند. این باعث می شود سهام نقد شوند و بنابراین برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب تر شود.

مبادله همچنین می تواند به عنوان ضامن تسویه حساب عمل کند. این سهام و سایر سهام نیز ممکن است “در فرابورس” (OTC) یعنی از طریق یک فروشنده معامله شوند. برخی از شرکت های بزرگ سهام خود را در بیش از یک بورس در کشورهای مختلف فهرست می کنند تا سرمایه گذاران بین المللی را جذب کنند.

بورس اوراق بهادار ممکن است انواع دیگری از اوراق بهادار را نیز پوشش دهد، مانند اوراق بهادار با بهره ثابت (اوراق قرضه) یا (در موارد کمتر) مشتقات، که احتمال بیشتری برای معامله در فرابورس وجود دارد.

تجارت در بازارهای سهام به معنای انتقال (در مقابل پول) یک سهام یا اوراق بهادار از فروشنده به خریدار است. این امر مستلزم توافق این دو طرف بر روی قیمت است. سهام (سهام یا سهام) به یک شرکت خاص منفعت مالکیت می دهد.

شرکت‌کنندگان در بازار سهام از سرمایه‌گذاران کوچک سهام تا سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر، که می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان مستقر باشند، شامل بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های تامینی می‌شوند. سفارش خرید یا فروش آنها ممکن است از طرف آنها توسط یک معامله گر بورس اجرا شود.

برخی از صرافی ها مکان های فیزیکی هستند که در آن تراکنش ها با روشی به نام اعتراض باز انجام می شود. این روش در برخی بورس ها و بورس های کالایی مورد استفاده قرار می گیرد و معامله گران را درگیر فریاد قیمت های پیشنهادی و پیشنهادی می کند. نوع دیگر بورس دارای شبکه ای از رایانه است که در آن معاملات به صورت الکترونیکی انجام می شود. نمونه ای از چنین صرافی NASDAQ است.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
53kib حجم فایل