logo-white
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

مطالعه روابط متقابل شهر و روستا و نقش آن در تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نواحی روستایی پایان نامه

ایرانیمحصول
اورجینالضمانت کیفیت
docx فرمت فایل
9.763kib حجم فایل

عنوان: مطالعه روابط متقابل شهر و روستا و نقش آن در تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نواحی روستایی پایان نامه

دهکده یک سکونتگاه یا اجتماع انسانی خوشه‌ای است، بزرگ‌تر از دهکده اما کوچک‌تر از شهر (اگرچه این کلمه اغلب برای توصیف دهکده‌ها و شهرهای کوچکتر استفاده می‌شود)، با جمعیتی که معمولاً از چند صد نفر متغیر است. به چند هزار اگرچه روستاها اغلب در نواحی روستایی قرار دارند، واژه روستای شهری به محله های شهری خاصی نیز اطلاق می شود. روستاها معمولاً دائمی هستند و دارای خانه های ثابت هستند. با این حال، روستاهای گذرا می تواند رخ دهد. علاوه بر این، خانه‌های یک روستا نسبتاً نزدیک به یکدیگر هستند و به‌عنوان یک سکونتگاه پراکنده در سطح وسیعی از چشم‌انداز پراکنده نیستند.

 فرهنگ ایرانی در گذشته، روستاها برای جوامعی که کشاورزی معیشتی انجام می دادند و همچنین برای برخی از جوامع غیرکشاورزی، شکل معمول اجتماع بود. در بریتانیای کبیر، یک دهکده با ساختن یک کلیسا، حق نامیده شدن به روستا را به دست آورد. در بسیاری از فرهنگ ها، شهرها و شهرها اندک بودند و تنها بخش کوچکی از جمعیت در آنها زندگی می کردند. انقلاب صنعتی افراد زیادی را به کار در کارخانه ها و کارخانه ها جذب کرد.

تمرکز مردم باعث شد که بسیاری از روستاها به شهرها و شهرها تبدیل شوند. این امر همچنین باعث تخصصی شدن کار و صنایع دستی و توسعه بسیاری از مشاغل شد. روند شهرنشینی ادامه دارد اما نه همیشه در ارتباط با صنعتی شدن. از لحاظ تاریخی، خانه‌ها برای اجتماعی بودن و دفاع کنار هم قرار می‌گرفتند و زمین‌های اطراف محل‌های زندگی کشاورزی می‌شد. روستاهای ماهیگیری سنتی بر پایه ماهیگیری صنعتگر بوده و در مجاورت مناطق ماهیگیری قرار داشتند.

تعریف روستا
کلمه “روستا” از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است که به مجموعه ای از ساختمان ها اشاره دارد. این دقیقاً همان چیزی است که یک روستا را تعریف می کند، یک جامعه کوچک از مردم در یک منطقه روستایی. گاهی خانه های روستاها به عنوان شهرداری در شهرها ادغام می شود. روستاهایی که نشان دهنده مناطق روستایی هستند در بسیاری از کشورها به عنوان روستا نیز شناخته می شوند.

در یک روستا محیط بسیار آرام و متین است. همه مردم روستا تمایل دارند همه را به خوبی بشناسند. اهالی روستا همیشه خونگرم هستند و همیشه در هر شرایطی آماده کمک هستند. اما روستاها در مقایسه با شهرها امکانات کمتری دارند. روستاییان در زمینه آموزش، حمل و نقل و حتی درمان مشکل دارند.

برخی از روستاها بیمارستان یا امکانات پزشکی کاملاً مدرن و مجهز ندارند و در برخی دیگر مردم روستاها برای رسیدن به بیمارستان ها باید صدها کیلومتر را طی کنند. مدارس نیز توسعه نیافته هستند و معلمان با مهارت بالایی ندارند. والدین باید فرزندان خود را برای تحصیلات عالی به شهرها بفرستند. وضعیت اشتغال نیز در روستاها سوال برانگیز است، زیرا تنها گزینه کشاورزی برای مردم آنجا وجود دارد.

اشتراک گذاری
محصولات مرتبط
سایز فایلاسم فایل
مقدار #1پیشوند
مقدارپیشوند
docx فرمت فایل
9.763kib حجم فایل